Guest Linda Steiner Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Heisann alle dere som har greie på Mercedes! Jeg importerte en MB220D classic 1996 i august i fjor, og har til min store forskrekkelse oppdaget at den har begynt å ruste på den ene forskjermen og pittelitt rundt ene lykten..... Er det noe jeg kan gjøre med dette ?? Har hørt at MB har verdensgaranti på rust, men lurer på om det gjelder når den er 10 år gammel. Er litt fortvilet, kan ikke så mye med biler selv, og ellers er bilen helt super. Er det noen som vet noe om dette. Med takknemlig hilsen hvis jeg kan få noen ide om hvor jeg kan henvende meg. Linda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Hei Linda!! Mercedes Benz har hatt rimelig store problemer med rust på sine 210 modeller, spesielt før 2000 modellene har jeg hørt. De har derfor skiftet masse dører, koffertlokk, rep. rust og lakkert gratis for Mercedeskundene sine. De gjør fortsatt utbedringer, men jeg tror ikke at de fikser rust gratis helt ned til 1996 modeller lenger. (Bilen er jo faktisk 10 år allerede!!) Men uansett, ta kontakt med din nærmeste MB forhandler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest geirmoss Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Jo Mercedes Benz har en rustgaranti på sine biler. Men, hvis ikke jeg husker feil,så gjelder det bare biler som er førstegangs reistrert etter 30 sept 1998. Og garantien er : 30 års rustgaranti mot gjennomrusting innenfra og utover. UPS,her har de gardert seg. For Mercedes,har en problem i Norge med sin nye miljølakk er at klarlakken er for hard. Den har ikke noen fjærende effekt,slik at ved steinsprut,så sprekker den lett. Og ups fri bane ned til lakken,og karosseriet. Og på veinett her i Norge,så har vi mye småstein som setter seg i dekkets riller til bilen forrand,og når det løsner et dusin av dette,som da er på vei mot din bil . Ja da hvis du ligger bak,ja Guri malla. Da får du noen hull i fronten og panseret. Dette problemet er vellkjent hos MB eiere ved Oslo Taxi. men du bør få stoppet dette,for det er en seig bil som du har,jepp den kan du ha glede av i mange år. Som en nødløsning så finnes det en flaske som noen bensinstasjoner har og bilutstyrs foreninger fører som heter rust eater. Den er rød med grå skrukork. Det er et geléaktig middel du snører på,og la det sitte på en time,spyl av med lunket vann . Hold på slik til du ser bare blank karosseri. Etter av du har fått bort rusten,smør på grunning+lakk+klarlakk. Da hvis det dreier seg om steinsprut. Men hvis det er større partier så bør en billakkerer hjelpe deg. For dette er bare en nødløsning. Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts