Will Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Var på Formel1 løp i Barcelona helga 12-13-14 mai. Hva annet gjør man ikke enn å sette seg i bilen og "blåse" nedover. Sitter nå å regner litt på forbruk ned og opp igjen. Synes det er meget hyggelig lesing. Lå stort sett på ca 140 der det var to felt, mens noe fortere gikk det der det var 3 felt. Ta stedene det ble tanket med en klype salt. Er bare ca-angivelser, det ble tanket langs motorveien hele tiden. Strekning Distanse Liter Ålesund-Fredrikshavn(m/ferge) 580,4 51,34 Fredriksh.- Hamburg 505 51 Hamburg - Køln 468 56 Køln - ca Dijon 467 51 Ca Dijon - Orange 492 54,8 Orange - Santa Susanna 512 57 Santa Sus. - Lyon 541 56,6 Lyon - Luxembourg 575 55,4 Luxembourg - ca Bremen 518 55 Ca. Bremen - Odense 532 56 Odense - Vänersborg 598 56 Vänersborg - Alvdal 562 56 Alvdal - Ålesund 320 ca 31 Sum 6670 687,14 Dette gir jo et snittforbruk på 687,14/667=1,03 :shock: Hvis en regner ut distansen på denne ruten på Autoroute kommer jeg fram til 6345 km. Da hadde vi jo enda 325 km til småkjøring til overs, så det må jo stemme nogenlunde. Santa Susanna, der vi bodde, er litt nord for Barcelona. Oppigjen kjørte vi fergerfritt over Øresundbroen, gjennom Sverige, Chalottenberg, Kongsvinger og Østerdalen. Østerdalen er jo bare 2 mil lenger å kjøre når en allerede er på den siden. Og med mer 90-sone enn Gudbrandsdalen, ingen fotobokser og kontinentale fartsgrenser enda i blodet fant vi ut at det var det tryggeste. Litt spesiell opplevelse mellom Alvdal og Hjerkinn med -7 grader på natta. To dager før hadde vi 27 grader i Spania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 hvis det var 300`en du kjørte så stemmer det rimelig godt med mine målinger på min, den går på rett over literen uansett kjøring når en er på langtur, men bruker litt mer på ren bykjøring..... Er det dieselen du har hatt på tur så må du få den sjekket for den skal vel gå på omtrent halvparten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 Er nok 300'n ja. Men etter "boka" skal den jo bruke en del mer da... Alt fungerer tilsynelatende som det skal på den. Hadde bl.a. 235 km/t på GPS på den i fjor da vi var til Nurburgring. Hadde samme forbruk da. Sikkert klart noen km til, men ville ikke tyne den mer, de siste 10 gikk veeeldig sakte.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 De gangene jeg har mål min til Gol fra Stavanger, og et par ganger fra Stavanger til Hamar så har den ligget på 1,05 liter på mila... min går dog veldig magert, det har dyno vist flere ganger så vi mister noen hk pga at den går så magert..... skal prøve å få gjort noe med det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Bare litt nysgjerrig: Er det noen spesiell grunn til at du kjører til løpene istedet for å fly? Må jo bli fryktelig mye dyrere..... Joda, selvfølgelig kjører du MB og da er det ikke noe problem, men jeg bare lurer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Imponerende å ta en svipptur til Barcelona ei helg. Vi har også oftest kjørt til F1-løp, men har stort sett vært på løpene i Nord-Europa. Kjørte dog Minibuss (Transit) til Milano en gang, aldri mer. Men jeg hadde ikke betenkt meg på å kjøre til f. eks Barcelona hvis jeg hadde tiden til overs og hadde litt hjelp med kjøringa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted June 1, 2006 Author Share Posted June 1, 2006 Nei, ingen spesiell grunn til at vi kjørte. Hadde bare ikke vært så langt sørover og hadde lyst til å gjøre det bare for å ha gjort det. Kommer nok ikke til å kjøre så langt neste gang. Er jo greit å kjøre ned til f.eks Nurburgring. Blir det lenger neste gang(hvis det blir), skal jeg bruke fly ja. Nå var ikke dette bare en svipptur opp og ned. Tilbrakte jo noen dager ekstra der nede pluss noen dager i Mosel-området. Kunne godt tenkt oss å besøke det nye Mercedes-museet når vi var i nærheten, men var selvfølgelig noen uker for tidlig til det. Får se hva det blir til neste år..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 OK. Da så Greit med bil når en harryhandler også da. Litt begrenset hvis en flyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts