Guest edorf Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Hei Kan noen hjelpe meg med gode tips om feilsøking. Har en 220 diesel som lugger/fusker. Motoren er letstartet og går fint på tomgang. Men ligger og lugger på landeveien. Lugger både ved gasspådrag og ved normal kjøring. Noen råd???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Hei Kan noen hjelpe meg med gode tips om feilsøking. Har en 220 diesel som lugger/fusker. Motoren er letstartet og går fint på tomgang. Men ligger og lugger på landeveien. Lugger både ved gasspådrag og ved normal kjøring. Noen råd???? Lenge siden du byttet dieselfilter? På min 300 tdt er det to av dem, og de skal byttes hver 60.000. Vet ikke om det er likt på C220 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edorf Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Har byttet filter og det er vist bare et filter som jeg kunne se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trond Roald johnsen Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Hei Kan noen hjelpe meg med gode tips om feilsøking. Har en 220 diesel som lugger/fusker. Motoren er letstartet og går fint på tomgang. Men ligger og lugger på landeveien. Lugger både ved gasspådrag og ved normal kjøring. Noen råd???? Lyser EDC lampa? har du avlest feilkoder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edorf Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Nei edc lampen lyser ikke,den slukker når motoren starter. Har ikke fått avlest feilkoder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trond roald johnsen Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Jeg ville sjekket at det ikke er lekkasje fra returslangene. kontrollert at ledningen på sensoren i innsugningsslangen er hel og på plass.(mellom luftfilter boks og innsugningmanifold) og evt tatt ut innsugnings manifold å sett at den ikke er tettet igjenn av eksosavleiring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edorf Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Takker for gode tipps. Jeg har byttet alle returslanger fra dyser og ned. Kan du si meg hvilken oppgave den sensoren har?? Er det mulig å måle om den er ok?? Har sett at det var mye sot i innsugsrøre,kan det bli så tett at motoren får for lite luft?? Vil han ikke begynne å ryke da?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trond roald johnsen Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Takker for gode tipps. Jeg har byttet alle returslanger fra dyser og ned. Kan du si meg hvilken oppgave den sensoren har?? Er det mulig å måle om den er ok?? Har sett at det var mye sot i innsugsrøre,kan det bli så tett at motoren får for lite luft?? Vil han ikke begynne å ryke da?? den skal måle temperaturen i lufta som den suger inn. har bare vært borti ett par der ledningene var knekt tvers av. husker ikke hvilken værdi de skal ha. normalt skal den begynne å ryke mye vis innsuget er for tett. jeg ville tatt en avlesning av feilkoder,samt faktisk værdier på ett mb verksted.mulig det er noe elektrisk som plager motoren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edorf Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Har fått avlest feilkoder og det viste seg at innluft sensoren var gåen.Har byttet den og fikk slettet feilkoder og motoren ble som ny Takker for alle svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Roald Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Har fått avlest feilkoder og det viste seg at innluft sensoren var gåen.Har byttet den og fikk slettet feilkoder og motoren ble som ny Takker for alle svar det var jo bra at du fikk ordnet bilen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.