Alexander Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 The following mind-boggling attempt at a crime spree in Washington USAappeared to be the robber's first (and last), due to his lack of aprevious record of violence and his terminally stupid choices: 1. His target was H&J Leather & Firearms, A gun shop specializing inhandguns. 2. The shop was full of customers - firearms customers. 3. To enter the shop, the robber had to step around a marked policepatrol parked at the front door. 4. A uniformed officer was standing at the counter, having coffee beforework. Upon seeing the officer, the would-be robber announced a hold-up,and fired a few wild shots from a .22 target pistol. The officer and aclerk promptly returned fire, the police officer with a 9mm Glock 17,the clerk with a .50 Desert Eagle, assisted by several customers whoalso drew their guns, several of whom also fired, The robber waspronounced dead at the scene by Paramedics. Crime scene investigators located 47 expended cartridge cases in the shop. The subsequent autopsy revealed 23 gunshot wounds. Ballistics identified rounds from 7 different weapons. No one else was hurt in theexchange of fire. Er det mulig?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 It's a wild, wild west... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Amerikanere er gææærne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Det må være oppspinn det her??? Vet det er wild wild west, men dette er i meste laget.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Det må være oppspinn det her??? Vet det er wild wild west' date=' men dette er i meste laget....[/quote'] Gudene veit, men ingenting forundrer meg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Jeg har vært to ganger i statene. Første gang i 2 hele måneder i versting-staten Texas. Jeg har store problemer med å tro at dette er sant. Sikkert en vandrehistorie satt ut av noen motstandere av 2nd amendment... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Jeg har vært to ganger i statene. Første gang i 2 hele måneder i versting-staten Texas. Jeg har store problemer med å tro at dette er sant. Sikkert en vandrehistorie satt ut av noen motstandere av 2nd amendment... Sant nok, men ingenting overrasker. Så på NRK for lenge siden en tv-serie med Nils og Ronny (Mercedes Pagode, 6.3 SEL) hvor de besøkte søstra til Jerry Lee Lewis. Hun drev en bensinstasjon/museum, og etter hennes utsagn var "svartinger bare trash" og hun løp med hagla etter dem når de nærmet seg butikken!!!! Sånn var det der. Og når Michael Moore lagde dokumentaren om Columbine hendelsen fikk vi innsikt i bank verdenen. Åpnet du en konto i den lokale banken fikk du en gave i gjenytelse i form av et skytevåpen....Så selv om historien virker noe overdrevent, er det heeelt sikkert et snev av sannhet der. Eller er det bare motstandere av 2nd amendment som har diktet opp Columbine katastrofen også? Ble vist en dokumentar om denne på Discovery her om dagen. Syke folk, ikke noe annet å si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Jeg tenkte jeg måtte prøve å finne ut av om dette var sant eller ikke:http://www.snopes.com/crime/dumdum/gunshop.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Hva kan man si??? Sprøtt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Hmm... Føler meg misforstått her. Jeg er slett ingen tilhenger av 2. amendment. Snarere tvert imot. Men jeg synes bare denne hendelsen virket noe urealistisk... Men, men. Ifølge siden du lenket til Alexander Nygård, så er det vel sant. En liten ting: Norge er faktisk det landet i verden hvor det er flest skytevåpen per innbygger. Vi hører jo av og til om folk som har et AG3 hjemme i skapet som dreper seg selv og noen andre på kjøpet. U.S.A har 300 mill. innbyggere. Vi har bare 4,5 mill. så vi hører heldigvis ikke om slike hendelser like ofte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Det er lett å bli misforstått på nettet... Hvem som har høyest tetthet av våpen pr innbygger tør jeg ikke uttale meg noe om, men jeg vet at det ikke er bare bare å gå tur i skogen når elgjakta er i gang...Lommelerka godt plassert på innsiden av jaktvesten og ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 .. men jeg vet at det ikke er bare bare å gå tur i skogen når elgjakta er i gang...Lommelerka godt plassert på innsiden av jaktvesten og ja...Da kommer vi til historien om ham som ble beskutt i traktoren midt under elgjakta. Vettskremt hoppa han ut og begynte å løpe bortover myra. Da hører han den ene elgjegeren rope til den andre: Skynd deg, så tar du kælven også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts