Jump to content

500sec panser på 124, fyyyyyyyyy!!!

Guest 230ceDavid

Recommended Posts

Guest 230ceDavid

Hva syns dere om 500sec panser på 124??  :-k det er noe av det verste jeg ser.. ser ut som om det er tatt rett av en ris-koker!! blir frustrert når jeg ser slik ødeleggelse av en ellers så FANTASTISK fin bil... Æsj :evil:

• 2 weeks later...

Er oxo enig. Ser jo litt for tett ut for meg å ha lykter som delvis blir skjult under panser/grill. Hvis dette skulle sett litt profft ut, så burde det blitt skiftet til kortere hovedlykter som ikke gikk under panser. Dette finnes selvsagt ikke, men jeg har sett at noen taper/lakkerer over det feltet som forsvinner inn under. Personlig kunne jeg aldri hatt en bil slik, men smaken er jo forskjellig 8) 8)

• 1 month later...
Guest erik Lund

Må vel ta litt til motmele, og smtidig prøve og nyansere litt..

Jeg har en 124 med sec panser, og det kler i mine øyne bilen veldig godt, MEN grunnen er at min går med kmp. styling fra BRABUS(De har gjort litt mere :lol:), har du alt, så harmonerer det bedre, men med standard frontfanger, skal jeg være enig i at det blir litt overkill!

Også må du se ting litt i historiskt perspektiv, jeg husker tilbake til den gangen de begynnt og bygge de om, og da var det faktiskt det råeste man kunne gjøre med en 124, men tid og smak forandrer seg...

Du vil aldri finne meg i en riskoker, for det !

Også, er det litt moro og gjøre igjennom Grønnland, med nyvasket bil, da har minst 14 invandrere fått nakkesleng :D

Også må du se ting litt i historiskt perspektiv, jeg husker tilbake til den gangen de begynnt og bygge de om, og da var det faktiskt det råeste man kunne gjøre med en 124, men tid og smak forandrer seg...

Tenker du på ca 1986 da bla.  Schultz stylet en del 124 som kom inn hit?

Må vel si at jeg den gang syntes det var litt ok ja....

Guest Erik Lund

la meg si det sånn- enkelte av oss har snart 25 års jub. med MB, og siden det snart er 35 år siden jeg kjørte av 1. gang med en 250SE 67 mod(var riktig nok ikke gammel nok), så har jeg fått med meg det som skjedde på 80 tallet...... :?

Men det som er bra, er jo at det finnes en MB eller 2 for de fleste av oss :lol:

Og jeg vil heller ha en gammel stylet 124 enn 8) en flammelakkert Supra

Hva syns dere om 500sec panser på 124??  :-k det er noe av det verste jeg ser.. ser ut som om det er tatt rett av en ris-koker!! blir frustrert når jeg ser slik ødeleggelse av en ellers så FANTASTISK fin bil... Æsj :evil:

Takk. Det svir kanskje for noen, men det trengte å sies. I det hele tatt har dette blitt sagt altfor sjelden. SEC kler SEC-grill, ikke andre. Heller ikke firedørs 126-biler for den saks skyld.

MVH Tore

• 2 years later...

Det finnes et utall slike ombygginger med både SEC og SL front til både 123, 124 og 201. Felles for alle jeg har sett er at det er langt fra vakkert eller elegant.

På denne er det en stygg glippe i underkant.

pic0003xy0.jpg

På denne ser du klart at det er påstøpt en del foran på et originalt panser.

Mercedes%20W201%20SEC%20Grille%20mini%20spoiler%20View.jpg

Det er den mest brukte løsningen, og er langt fra lekkert når glassfiberen begynner å sprekke.

Men som Tommern sier; Spikk deg et panser i furu eller gjør hva du vil. Det er jo din bil du ødelegger.

Var en stygg glippe der ja , pappa kjøpte slik grillnetting og kledde inn der , men pent ble det ikke.

På min forrige 126 der hadde jeg og SEC panser og der var det en plate slik at en slapp denne glippen.

Ps på bildet er ikke panseret lukket.

361636047485kk1.jpg

w575.png