LadyBenz_ Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Har en merkelig tikkelyd inni dashbordet i CE-en min..,helt på venstre sia lissom.., bråker no helt jeevli Høres ut som et relee som tikker.. tikker helt hysterisk til tider.. spesielt rundt tomgang / lite pådrag.. Noen som har no tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 230ceDavid Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Hallaiz.. hadde samme greia selv mn det var speedometerwihren som sang på siste verst... kan det vere no lignende? det var på CEen min.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Jeg hadde også noe liknenede... nettopp fyllt bensin og nullet trip-telleren? På min kom den til 0009 og stoppet der ... tikk tikk Nullet på ny, og problemet var borte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Jeg hadde også noe liknenede... nettopp fyllt bensin og nullet trip-telleren? På min kom den til 0009 og stoppet der ... tikk tikk Nullet på ny, og problemet var borte. akkurat det har skjedd på min også noen ganger. Tikker ganske godt, og øker med hastiheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Analog klokke? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyBenz_ Posted May 30, 2006 Author Share Posted May 30, 2006 Jeg hadde også noe liknenede... nettopp fyllt bensin og nullet trip-telleren? På min kom den til 0009 og stoppet der ... tikk tikk Nullet på ny, og problemet var borte. Nei den muligheten er testet for lenge sia så må være no annet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyBenz_ Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 Er det absolutt ingen som har noen mening om hva som er galt..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Det kan være "canister purge" rele som har gått amok. Dette rele'et sitter normalt på venstre innerskjerm. Isåfall, kan bare kobles av (rensing av tank avluftinga). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 har undersøkt litt.. er releet som står i plugg E som klikker.. er et helt enkelt 40A relee.. startet bilen uten det releet og alt virket som normalt.. noen som vet hva som bruker det releet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 40A rele vil det si at det er ett helt vanlig av/på rele? ettermontert kjørelys f.eks? eller er det "ny i norge" bil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 er vanlig av / på relee... importert bil, lysene må skrus på manuelt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted June 4, 2006 Share Posted June 4, 2006 Mener å huske at det kun er en type vanlig av/på rele i sikringsboksen på MB124 originalt.. Det er til elektriske kjølevifter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 kan sikkert stemme det... men litt greit å være helt sikker slik at det går greit å kjøre uten det releet.. får ikke kjøpt nytt før vi drar til Skien i morgen tidlig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 kan sikkert stemme det... men litt greit å være helt sikker slik at det går greit å kjøre uten det releet.. får ikke kjøpt nytt før vi drar til Skien i morgen tidlig.. Er jo bare å ta det pent det, og følge litt med på temp-nåla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 jepp vi får følge med.. det jeg mente var muligheten for at releet muligens hørte til noe annet enn kjøleviftene.. men vi får se.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Det er en M102, da er det jo bare å kortslutte kontakta ved temp-føler og se om innslaget på vifta går på eller ei det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ToreBj Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Jeg fikk den lyden en gang da jeg koplet til en henger med feil på det elektriske. Jeg fant en sikring som hadde gått i sikringsboksen (husker ikke hvilken) og da ble alt iorden. "My 2 cents" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 bumper denne her jeg.. releet som det har vært snakk om kalles "airinjection relay".. den tikker voldsomt ved lavt turtall og slutter ved pådrag.. dermed er det kanskje mulig det hører til "throttel sensoren".. bilen har automat.. hvor finner jeg throttel sensoren? det er vel denne som bestemmer om bilen skal gå på tomgang eller ikke.. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyBenz_ Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 Det finnes så mange med 124 her i klubben men absolutt ingen veit no..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Det betyr at det ikke var kjølevifta altså. Ikke så mange som har hatt det problemet dere beskriver. Prøvd å bytte releet for å se hva som skjer? Om det er vanlig av/på-rele så burde det være grei skuring å få lånt et. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 bilen har ikke elektrisk vifte.. har byttet rele, kjøpte helt nytt, samme problem.. tipper det er tomgangs sensoren siden det kommer når bilen har tomgangsturtall og forsvinner ved pådrag.. biler med automatgir har vel tomgangs sensor? hvor finner jeg denne? bilen kan plutselig bare dø når den står på tomgang.. så må jo være noe slikt at bilen ikke blir satt til tomgang og dør bare siden det ikke er noen som tråkker på gasspedalen.. er en sensor på filterboksen og, men det er ikke denne.. ifølge WIS så heter dette releet "air injection relay"... står også det i 124 bibelen.. men står jo ikke noe om hvor den kobles videre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Amundsen Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 "air injection relay" Compressor bil ? Hvaslags bil er det snakk om ? Tomgangs sensoren er den store bryteren som sitter der du fester gasswieren. Sensoren i luftfilterboksen er bare en temperatursensor. Synes det kan virke som at du har en jordings feil, eller trøbbel med overspennings releet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 bilen har ikke elektrisk vifte.. har byttet rele, kjøpte helt nytt, samme problem.. Ikke elektrisk vifte nei, men elektrisk innslag på vifta som trekkes rundt av motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 er en 1991 C124 230.. den tempsensoren til magnetvifta funker ikke, den skal jeg bytte.. men den skal jo ikke ha noe med at bilen dør uten videre.. releet kalles "air injection relay".. hadde det være relee til kjølevifta så hadde det vel blitt kalt "cooling fan relay" eller "doppelkontaktrelais Zusatzlüfter Magnetkupplung Motorlüfter" eller noe slikt.. skal sjekke når jeg får bytta den tempsensoren, men har fremdels problem med at bilen kan dø uten videre når den står på tomgang.. kan teste å bytte overspenningsrele eller sjekke jording.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Amundsen Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Air Injection Relay er det som styrer Air Injection Pump(en), compressor/"smogg pump", hvis du ikke har det har du ikke noe Air Injection Relay. Har vert bort i w124/w201 biler med joringsfeil, som begynner å rakkle i div releer på tomgang, da de får en "trigg puls" fra mangneten som drar rundt kjøleviften, når jeg har kopplet vekk mangneten stopper rele rakklingen.. ene gangen lå feilen i et varmesete Fant det ut etter å ha rivd av meg nesten alt håret.. Har også vert borte i at solonoiden som styrer vakumet til S/E modulatoren på automatkassen har rakklet ved tomgang opp til ca 1000-1100 rpm (også da jordings feil eller OVP - invertert tennings puls). Skal merklig nokk titte på en 190E i morgen, som har problemer med rele rakkling Kan du ta et bilde av det releet som rakkler ? Btw: hvordan registrerer man seg på dette forumet ? Får beskjed om at jeg må være innlogget for å registrere meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.