Jump to content

grenrør o.s.v.

Guest 230ceDavid

Recommended Posts

Guest 230ceDavid

Hei! såvidt jeg vet har det ikke blitt lagd grenrør til 230e?  :? hadde et "hjemmelagd" for en stund siden men det var sprukket- så forsvant det.. uansett så har jeg tengt å prøve å lage meg ett nytt nå som jeg har tilgang til alt nødvendig utstyr og materiell.. da tengte jeg også at hvist dette ble vellykket så kunne jeg jo lage fler hvist noen er interesert i dette? :lol: mn er det noen som har formening om hva dette kan være vert, eller om dette noen gang har blitt produsert, for jeg har jo ingenting å sammenligne pris oppimot? har selv ordnet en bra tegning på hvordan dette skal gjørest riktig med tanke på motstand, forgreningen o.s.v.. det er ikke snakk om turbo-grenrør i denne omgang... men er det noen som vet om flensen på grenrøret fra 2.3-16v eller 2.5-16v passer på vanlig 230e motorer? har aldrig sett nøye på dette.. tengte også på plenumrør, men det blir myye planlegging å jobb.. er det også noen som har tips til linker og steder der jeg finner øvrige småsnax til denne motoren?? kvasskam, dobble ventilfjerer, dyser eller ivertfall forsterkede råder etc. og øvrig forsterket "innmat".. har ikke planlakt noe motorhavari i første omgang... datasprut og turbo er jo også høyt på ønskelisten, mn som sagt ikke i første omgang... jeg trenger masse tips :D

Guest Martin Heie

Heisann.

Mobeck har kvasskam til rekke fireren, og han har sikkert noe annet snacks også.

Ellers vet jeg om en kar i tyskland som selger renovert og porta topp til 4 syl for ca 5 laken.

Grenrør er laga til 102 motoren (4cyl) i rustfritt, og jeg tror mosselmann har turbogrenrør i støpemetall til denne motoren..?  :-k

De rustfrie grenrøra går for rundt 2 laken rundtom, brukt.

Mvh

Martin