Guest 1134 Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Etter mye skruing i helga av bilen.. Dvs. at alle foringer både foran og bak har blitt byttet. Satt inn nye orginalstag i støttestag, spissingsstag, momentstag og camberstag. Spissinga fikk byttet ut sin foring til K-mac da. Dette ble også gjort på indre bærearm. Nye subforinger ifra Bernt ble også montert. Foran kom det inn nye K-mac også i bærearmene. Dette måtte jo selvf justeres ved en 4-hjulskontroll etterpå. Byttet samtidig ut mine gamle "slappe" senkefjærer ifra Inter Alloy 45mm til H&R 35mm. Når var å hentet bilen i ettermiddag var jo overraskelsen stor da det så ut som bilen hadde fått seg ett hevesett. (spes bak) Rundt 6cm klaring mellom dekk og hjulbue. Men foran så er den ca 2cm høyere enn før. Fikk beskjed om at fjærene ville sette seg litt ned etter noen mils kjøring. Men ved første sving i grei hastighet og testing av K-mac så kom jo selvf den lyden som ikke skulle komme da.. SUBBING av hjulbue foran!!! Hjulstillingen foran er flyttet iforhold til spec og dvs ca. 1cm framover iforhold til den sto før. Subbingen er helt i framkant av hjulbue ned mot fanger. Helt likt på begge sider. Syns dette er litt rart med tanke på at H&R skulle i utgangspunktet være ett bra og "dyrt" senkesett. Og at det har 1cm mindre senking enn det som sto på og som sannsynlig har synket sammen en del. Så hva skal man gjøre?? Prøve på en alternativ AMG-bredding av skjerm og kapp en halv runde på fjærer bak eller bytt tilbake til gammelt senkesett?? Quote
bska Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Ta turen til Gol du og la fjærene få sett seg litt ...nå vet jo hvorfor du kjører SUV - he he Quote
Torbjørn Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Dette ordner du vettu, sett på di gammle fjørene bak igjen og juster ferstillingen litt så er du på vei! Quote
Guest 1134 Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 I kveld har det blitt byttet tilbake til gamle fjærer bak.. Så nå slipper jeg å kjøre i høydehus. Ble også montert TEV-made AMG-kit foran på skjærmene, pluss et par drag med gummislægga.. :lol: Nå subber det ikke lenger.. Kun pollering og turen til Gol igjen nå.. Blir nok noe sein avgang ifra tr.lag på meg, så kommer nok ikke før til kvelds.. Quote
Stig B Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Å det va min feil at fjærene ble for høye for jeg leverte fjærer til 230 E istede for 230 CE og det beklager jeg på det sterkeste Quote
Recommended Posts