Jump to content

Hvilken bass??

Guest Mr Brabus

Recommended Posts

Guest Mr Brabus

Noen som har et supert forslag om hvilken sub å type kasse jeg skal satse på til 124 for å få SKIKKELIG bass i bilen??? 

Guest 2271

Gjøre som meg, å bygge bassene i gulvet over "verktøykassa" helt bakerst (nærmest baklemmen)....?

Og bassene du kan bruke, er 1-3 stk 10" Kicker Solo Baric L7 som jeg har til salgs...  :lol:

Men registrer deg som medlem, så blir det litt lettere å kommunisere med deg?

Guest Mr Brabus

Ja sant nok,jobbe med saken.. 8) 10"? Hadd tenkt på et par 12" jeg.. Men mulig det duger med et par 10" å??? Har ikke hørt så mye av det..

• 2 weeks later...
Guest Kalle

Sleng i et par med CADENCE TX12-2 TRIPLEX i en bass reflex kasse eller båndpass + en HELIX Dark Blue 1000.1 . Kører selv dette og det er helt sykt  :supz:

Må ha en 1F kondis eller 2 0.5F på detta beiste her, vil anbefale 2 på 0.5F.

Her er test testresultatet til HELIX DB 1000.2 som storebroren til 1000.1. 1000.2 er i realiteten 2 1000.1 som er slengt sammen til en to kanaler..

Guest Mr Brabus

Hørtes ut som en super kombinasjon det der ja.. 8) 8) Hvilke høytalere bruker du i bilen i tillegg ti8l det der?

Guest 2078

Kan også anbefale Kicker anlegg i bilen. Akkurat ferdig med det nye anlegget i bilen med 4x12 tommere. Har forresten 2 stykk Kicker 12 tommere til salgs (S12L7) hvis du er interessert. Dette trykker noe sinnsykt men du må ha en ordentlig forsterker. Kan også hjelpe til å få tak i forsterker til en god pris hvis du er interessert. Brukt i bil ca et halvt år.

Guest 2271

Kan også anbefale Kicker anlegg i bilen. Akkurat ferdig med det nye anlegget i bilen med 4x12 tommere. Har forresten 2 stykk Kicker 12 tommere til salgs (S12L7) hvis du er interessert. Dette trykker noe sinnsykt men du må ha en ordentlig forsterker. Kan også hjelpe til å få tak i forsterker til en god pris hvis du er interessert. Brukt i bil ca et halvt år.

Hvor bor du, Børge?

Guest 2078

Skal ha 5000 for subbene. Dette er diskuterbart med rask handel. Kjører jo selv bare Kicker og anbefaler det. Kan skaffe en SX650.1

Guest Mercakombi

Om man vill ha väldigt mycket bas, så skulle jag nog personligen satsa

på en eller ett par 12"-15":s subwoofers från DigitalDesign.

Men även deras 10":are spelar något så in i h-e, så det brukar räcka

mer än gott och väl :shock:

Mer bas än så här går det knappast att få 8)

9510f_sideAngle.jpg

Guest Kalle
Hørtes ut som en super kombinasjon det der ja..  Hvilke høytalere bruker du i bilen i tillegg ti8l det der?

Jeg kører et par med FOCAL 165V3E i front og et par FOCAL 130V2 bak. Ville ikke kutte mere i hylla bak så det ble noen som passa inn bak i der de orginale stod..

• 8 months later...

hadde en 300td 88 mod med 2 stk rf 15" punch bassere i.. kasse på 2*80 liter. spilte 131.1 db på  gatebil i våler.. skikkeli trøkk der..

Hmmm.... Hvor liten var forsterker`n din?

Jeg har 2 stk Kicker CVX-12, og med en Kicker monoblokk på 1x1200w spiller jeg 134,6 dB, med ei kasse som er på spinkle 60 liter (lukket)....!!

• 3 months later...
  • 4 weeks later...
Guest 2271

Jeg bruker "bare" et Stinger SP1700 (1700 amp-timer) batteri.... og den spinkle dimensjonen 4 gauge (25 kvadrat) strømkabel fra batteri til kondensator, og deretter til forsterker...

Jeg byttet kassen til ei kasse med 2 separate kamre og ca 50 liter pr kammer i tillegg til port på begge to. Jeg økte fra 134,6 dB til 140,6 dB med enkle justeringer på forsterkeren, for ca 1 måned siden!

Nå holder jeg på å bygge om hele bilstereo`n... Har byttet ut 4 gauge strømkabelen med en ny på 0 gauge (50 kvadrat)... og en 250AMP sikring ved batteri.... Bygde om hele den originale strømforsyningen til bilen samtidig, faktisk...

Nå blir det ei fordeler-blokk, med forbindelse til 2 stk 12 Farrad hybdrid-kondensatorer fra Stinger som skal drive hver sin forsterker (1 stk til 2 frontsett, og 1 stk til 2 stk 8" basser i sparkepanel), i tillegg til ei "direktelinje" uten kondensator som skal drive en monoblokk-forsterker som igjen skal drive basser`ne.....!! Det skal SMELLE/DRØNNE ORDENTLIG i bilen når jeg blir ferdig....!!