Guest Kristian T Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Jeg har hatt problemer i det siste med små pipe lignende knirkelyder som kommer innimellom i lav hastighet/stillestående når jeg svinger litt på rattet. Er det noen her som har vært borti d, eller vet hva det kan være for no? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tho-mass Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Kan det være foringene til stabilatorstag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Kan være servopumpa de som hyler litt pga at reima di er slitt og må byttes...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristian T Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Kan være servopumpa de som hyler litt pga at reima di er slitt og må byttes...... Skal denne måtte byttes når bilen bare har gått 60000km da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michael Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Det kan jeg si deg med meget stor sikkerhet at dette dreier seg om øvre bærebroer i forstilling.Ikke uvanlig at disse må byttes ved 60'km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Kan være så enkelt at du har fått noe dritt på reima eller at den er for slakk, feks at den automatiske strammeren trenger en justering.... Jeg byttet reim nå nettopp samtidig med et par løpehjul og demperen til strammeren pga at det kom et lite pip når jeg rattet helt over men min er gått 250`km så min var slitt, det kan vel ikke sies om din... Som andre har vært inne på, de ytre foringene til stabstaget ditt kan være årsaken, de varer som regel ikke lenge før de lager lyd, press inn litt olje så forsvinner lyden et halvt år/et år, jeg hadde byttet de uansett for de koster vel 200,- hos B&S, og en halvtime å bytte så det burde ikke være store kosten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bbeitnes Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Jeg opplevde det samme da jeg hadde en 210-type. Husker jeg ikke feil var det en foring. Jeg fikk også litt knirkelyd når jeg tok litt hardt tak i rattet og "lirket" litt på det.Tror det var en enkel operasjon, men jeg fikk det på garantien, så jeg vet ikke helt hvor mye delen kostet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Jeg hadde også en fryktelig plagsom "hyle/plystrelyd" ved sving til høyre i gangfart. Var innom BOS og der tok mekanikeren en CRC 5-56 flaske og la seg godt tilrette inne ved pedalene og sprayet et sted på stammen og lyden forsvant..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts