Guest Øyvind Bremnes Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Har en 124 fra 95 med treinteriøret. Etter så mange år er det litt matt og ripete. Har prøvd med vinylvipes/svamp, men det blir for glossy, samt et synlig oljelag (regnbuefarget i solen). Er det noen som har tips om hvordan man kan få treet skinnende og pent? Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Polering med Autosol er vel tipset som har blitt gitt før her. Mulig du må polere med andre midler etterpå for å få det helt blankt. Har ikke prøvd selv enda så jeg vet ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Autosol fungerer. Husk å bare bruke littegrann om gangen. Etterpå kan du dra over en runde med vanlig polish for bil.. For eksempel autoglym eller sonax (eller annet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Bremnes Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Takk for tips. Har polish, men har ikke fått tak i Autosol. Hva er det, og hvilken effekt har det? Evt. andre ting jeg kan bruke? Vil det funke å bare legge på litt polish? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Autosol er vel egentlig en poleringspasta for rustfritt og aluminium, tror jeg. Hekkans bra stoff, i hvertfall, som jeg alltid har funnet i "tannkremtube" på div. Essostasjoner. Fås også i bokser, synes jeg å huske. På lakka treverk regner jeg med at den vil fungere som en lakkfornyer. Hvis du ikke får tak i Autosol, så tror jeg det går ann å bruke tannkremen Clinomyn med polynam , for den inneholder bra med slipemidler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Har en 124 fra 95 med treinteriøret. Etter så mange år er det litt matt og ripete. Har prøvd med vinylvipes/svamp, men det blir for glossy, samt et synlig oljelag (regnbuefarget i solen). Er det noen som har tips om hvordan man kan få treet skinnende og pent? Takk Autosol, som flere har anbefalt, funker som bare faen. Sett av litt tid, og forvent slitne fingre når du er ferdig. Den lakken på tredetaljene er knallhard. Autosol er en polish med aggresive slipemidler. Det blir omtrent som når du bruker lakkrens på bil-lakken. http://www.mercefreaken.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2820&highlight=treplata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts