Guest Tonny Solem Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Mercedesforhandleren her hjemme i Molde har noen gode biler på prøve denne uke. ( Mercedeskaravane)I et fint vårvær trappet jeg opp hos den den lokale Mercedesforhandlereni dag tidlig for å ha muligheten til å få prøve noen drømmebiler.For å starte litt forsiktig så tok jeg en A150 på prøve først.Må vel si atdenne bilen inponerte meg mye i forhold til den utgåtte typen.Motor og girkasse var veldig bra,og den var ikke så dau som jeg troddeden skulle være,nesten litt kvikk med litt turtall.Inni bilen har det joskjedd en revulusjon i forhold til den gamle,og jeg må si at jeg trivdes.Overraskede lite støy inni cupeen også med normal hastighet ( 80-90),men hørtes god når man drog ut gira noe.Dette er absolutt en kandidat til en bil nr 2 etterhvert.Så kom turen til den bilen jeg gledet meg mest til å prøve,nemmelig enSvart CLS 500 med 18"hjul og stappet med utstyr.Bilen er jo sinnsyk fininni,men har ikke falt helt for det utvendige enda,men det kommer noknår man har vendt seg til det.Bare det å starte og høre at V8`er brummergjør at man får gåsehud,dette er vel nesten Guds gave til menneskeheten.Så dro jeg av gårde og satt vel mest å frydet meg og hadde sikkert daMoldes største glis om munnen.Fy feite for ett drag det er i denne bilen,deter jo helt rått hvor det går.Kan vel egentlig ikke forestille meg hvordandet er med 500hk i denne bilen,for det må jo bare være grusomt gøy. Etter å ha cruset og koset meg litt så,så slo det meg vel egentlig at detteer jo nesten en E-Klasse,men litt strammere og sportsligere oppsatt.Dekkstøyen var egentlig veldig hørbar,men man kan vel ikke vente annetmed 18" og brede dekk.Jeg må si at dette er den morsomte bilen jeg harkjørt foreløpig,og hadde pengene vært tilstede,så hadde jeg helt klart kjøpt meg en slik bil istedet for en E-Klasse i samme prisklasse.Parkerte bilen,og gikk inn med fortsatt Moldes største glis.Selgeren sånaturligvis dette,og lurte jo på om dette var noe til bil,Jaaaahhh sa jeg.( Før jeg tok turen ut med bilen så sa han at jeg måtte huske å holde megfast når jeg kjørte,og jeg må virkelig si at han hadde rett. )Så bestemte jeg meg også for å ta en tur med S350 4 Matic,siden bilenstod der så kunne jeg jo ikke la være å prøve en slik god bil.Har prøvd S-Klasse før ( S320,S500 og S400 cdi,og sistnevnte husker jeggodt enda. )Denne S-klassen har vel den nye V6 motoren på ca 270 hk,og jeg må vel si at den passer bilen bra.Ikke overmotorisert ( Kan det gjøres da )og ikke undermotorisert.Selv om det bare er ca 30hk midrei denne enn CLS`en så virket det som om det manglet langt mere hesterenn det.Det var langt fra det samme skyvet i denne som CLS`en,mendet gikk jo godt da.Komforten og flyten på denne bilen er jo bare enklasse for seg,og kommer langt over CLS`en synes jeg.Dette er denultimate Crusebilen helt klart.Denne bilen var Sølvfarget og hadde også18" hjul,men dekkstøyen var langt mindre her.Plassen inni bilen er joogså av en egen klasse,og kan vel kalles enorm.Den store bilen liggerklistret til veien,og takkler svinger å brukbar fart veldig bra.Motoren gikk veldig fint å stille,men hørtes godt når man dro den ut litt.En slik motorlyd er ikke å forrakte,men brummet fra en V8 er nok noenhakk råere må jeg si.Cruset så tilbake til forhandleren,og dro så hjem i min noen år eldreW123 med snart 300.000km på telleren. Må si at jeg har hatt en kjempedag,og vil nok leve ei stund på disseminnene om drømmebiler.Hvis jeg likevel fikk velge mellom CLS og S-Klasse,så hadde nok valgetfalt på S-Klasse.Det er liksom mere bil synes jeg.Den er en egen herrepå veien,og komforten er det ingen som slår.Fin er den også.CLS`en har jeg ikke bestemt meg for enda,ikke er den veldig fin,og ikkeer den stygg,men den er vel mest helt OK. ( Men inni er den baredritlekker synes jeg,og kommer godt over E-Klasse.)Jaja,dette ble mye babbling fra min sin side,men jeg er fortsatt på enliten rus etter dagens opplevelser,og ville glede dere med mine erfaringer og opplevelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Mercedesforhandleren her hjemme i Molde har noen gode biler på Noe å skrive i om i 'Tidende ? Kjenner jeg ble misunnelig nå ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Du er en heldiggris Må si jeg kjente meg igjen i din beskrivelse av A150. Derfor var det ikke vanskelig å overbevise fattern til å bytte ut Celicaen med en A150. Han har hatt bilen i noen måneder nå, og er kjempefornøyd (spesielt etter at de bråkete Nokian piggdekkene ble byttet ut med Michelin sommerdekk forrige helg ). Virker som om jeg også er bitt av basillen siden jeg plutselig også syntes gamle A-klassen ble en veldig allright bil CLS er bare lekkert, eneste jeg ikke liker er det matte treverket på dashbordet. Synes det ser merkelig ut. Hvem vet, kanskje blankt treverk i denne bilen ikke er noe særlig bedre.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Synes CLS virker litt halvhjertet jeg - men så er jeg kanskje sær også?! Innvendig ser det litt "spartansk" ut til å være Mercedes, mens jeg synes de utvendige linjene er ganske så spreke. Matt treverk er ikke det verste jeg har sett - det er verre med hjulene oppe ved ac. Tror forøvrig mørkt tre eller alu ville gjort seg her - med mørkt skinn! CLS: Jeg synes de er mer heldige med E-klassen, der det er en tynn stripe treverk - og ikke den store platen i dashen som får det til å se litt sånn "halvbritisk" ut foran der. E-klasse: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Hørtes ut som en morsom dag dette Må korrigere deg litt også MB S 350 4-matic har den gamle 3 ventils V6 på 245hk og ikke den nye 4 ventils på 272hk som sitter i SLK, CLK, C og E.245 hesteren sitter også i utgående M-klasse. CLS 500 er en bil jeg kunne tenke meg å prøve. Men selv ville jeg heller gått for en E 500 4-matic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Hørtes ut som en morsom dag dette Smile Hehe,det kan jeg skrive under på.En dag man husker noen dager ja. Må korrigere deg litt også Wink MB S 350 4-matic har den gamle 3 ventils V6 på 245hk og ikke den nye 4 ventils på 272hk som sitter i SLK, CLK, C og E.245 hesteren sitter også i utgående M-klasse. Ahhh,takk for den opplysningen.Jeg syntes bilen var litt "dau"i forhold til500CLS`n,og der kom nok forklaringen,og S-Kasse er jo sikkert noen100kg tyngre også.Da er vel alt som det skal da. Må si at jeg fortsatt foretrekker S-Klasse,da den har bedre komfort og mye større enn CLS.( Jeg høres vel ut som en mann med hatt,men har akkurat begynt med 30åra.Jeg liker forsatt komfort fremfor sportslighet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Bare en litt morro ting. ( For meg ihvertfall.)Jeg fikk Autofilbladet idag,og på fremsiden står det at det er en testmellom Audi S4 Bmw M5 og Mercedes Cls 500.Kan jo ikke være så mange Cls 500 som er svart og som disse testguruene kan få fingrene i tenkte jeg.Etter en rask titt på min PC over de bildene jeg tok når jeg var ute åprøvekjørte så stemmer registreringsnummeret med den bilen dehar i testen.Jeg syntes nå ihvertfall at det var litt morro. Kan jo også legge til at når SLK kom til verden så var det en sølvgrå 230 kompressor her hjemme,og i ett blad senere dukket også denne oppi en test,+ at den var med i en årskalender for bladet BIL synes jeg å huske.Disse testgutta er litt trege i avtrekkeren ikke sant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Bare en litt morro ting. ( For meg ihvertfall.)Jeg fikk Autofilbladet idag' date='og på fremsiden står det at det er en testmellom Audi S4 Bmw M5 og Mercedes Cls 500.Kan jo ikke være så mange Cls 500 som er svart og som disse testguruene kan få fingrene i tenkte jeg.Etter en rask titt på min PC over de bildene jeg tok når jeg var ute åprøvekjørte så stemmer registreringsnummeret med den bilen dehar i testen.Jeg syntes nå ihvertfall at det var litt morro. Kan jo også legge til at når SLK kom til verden så var det en sølvgrå 230 kompressor her hjemme,og i ett blad senere dukket også denne oppi en test,+ at den var med i en årskalender for bladet BIL synes jeg å huske.Disse testgutta er litt trege i avtrekkeren ikke sant. [/quote'] hehe.. ikke like stort liksom, men jeg var ute og testet nye nissan kingcab før autofil fikk fingrene i den... de hadde rettet opp skadene vi påførte den også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Bare en litt morro ting. ( For meg ihvertfall.)Jeg fikk Autofilbladet idag' date='og på fremsiden står det at det er en testmellom Audi S4 Bmw M5 og Mercedes Cls 500. [/quote'] Og Audi vant testen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronnie Westpold Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Bare en litt morro ting. ( For meg ihvertfall.)Jeg fikk Autofilbladet idag' date='og på fremsiden står det at det er en testmellom Audi S4 Bmw M5 og Mercedes Cls 500. [/quote'] Og Audi vant testen! Burde kansje ha testet CLS 55 AMG mot de bilene der for å få litt bedre sammenlignings grunnlag mener nå jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Helt enig ,det burde vært Audi A8, BMW 750 og CLS 500 for å ta mer hensyn til størrelse og at både S6 og M5 er mer AMG å regne i Mercedes sammenheng..... S6 og M5 burde sammenlignes med E55 AMG, det er mer rett sammenligning med hensyn på størrelse, vekt og antall hk.... Men det blir vel litt for mye makt demonstrasjon av MB.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Og Audi vant testen! Jada,Audi vant 3 plassen. CLS nr 2 og M5 Nr 1,og det bare pga Motor.MB`en er jo dessidert finest,og interiørmessig så er den jo lysår forrande 2 andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Ville bare si at den 500 CLS`n nå er til salg.Nå jeg kjørte den i April så hadde den gått 7400km,nå har dengått 34400km.Denne bilen er jo demokjørt,og veldig hardt kjørt skulle mann tro. Ikke att jeg har råd til å kjøpe en slik bil,men hvem er villig til å betale1.1 mill for en bil som er kjørt på max i 34400km.En ny CLS 500 koster fra 1.24mill,men denne hadde vel snaks for noenhundre tusen,så la oss si 1.5mill for en ny.Når mann har penger så tror jeg heller jeg ville lagt på 400 tusen til og fåtten helt ny en.http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6730722&sid=1aoq5mAfl067223&pos=27&tot=90&page=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts