Jump to content

Superstar Behaviour

Guest 2271

Recommended Posts

Guest 2271

Jeg fant ut innpress på sommerfelgene mine her om dagen...

Innpress, Foran: ET 15

Innpress, Bak: ET 23

Dekkdimensjon, foran: 255/30/20"

Dekkdimensjon, bak: 295/25/20"

Nei, ikke uten en tur til TUV i Tyskland, og det koster vel 10 høvdinger har jeg hørt.... men det er ikke noe problem,det er bare å bytte dekk før EU...... :P

Men det er ikke langt fra innpresset til E500 da så umulig er det ikke hvis en får godkjent bilen på lik linje som den var en 500...... det er minimale forskjeller på E500 understell og de andre 124`ene......... men å få godkjent 20"  med de breddene som står på Roger sin er vel å tro på julenissen..... men det ser jo bra ut da..... 8) :P

Guest 2271

Nei, ikke uten en tur til TUV i Tyskland, og det koster vel 10 høvdinger har jeg hørt.... men det er ikke noe problem,det er bare å bytte dekk før EU...... :P

Men det er ikke langt fra innpresset til E500 da så umulig er det ikke hvis en får godkjent bilen på lik linje som den var en 500...... det er minimale forskjeller på E500 understell og de andre 124`ene......... men å få godkjent 20"  med de breddene som står på Roger sin er vel å tro på julenissen..... men det ser jo bra ut da..... 8) :P

Jeg MÅ uansett bytte dekk før EU, da den foregår i Februar for min del! :) Kanskje det lar seg gjøre å ta en tur til Tyskland på sikt...?  8)

Hva er egentlig forskjellen på E500 understell og en "normal" 124?

Stivere/kraftigere stabstag, andre dempere og fjærer pga vekt, bremsene...... ellers er det meste likt sportline når det gjelder foringer etc.

Tror uten å være 100% sikker at alle stag og bærearmer er like på alle større mercedes modeller, noen forskjeller er det jo slik som sveiste bærekuler etc men ellers mye likt.

Det som er litt snodig med Mercedes er at det er forskjellige delenummer på like deler.... da blir det fort vanskelig å sammenligne delenummer for å sjekke forskjeller..... :?

Guest 2271

Hmm...

Jeg har E500 stag foran.. Er det egne E500 stag bak også? Foran har jeg gule koni... Bak "standard"-dempere med nivå... Finnes det noe for E500 som er kraftigere enn det vi har, Frode?

Bak har jeg justerbare foringer... Hva slags fjærer bruker de på E500 - er de kraftigere eller har bedre kjøreegenskaper enn f.eks Eibach eller H&R som jeg har på nå?

Bremsene ja... Vel, tror jeg har standard-størrelsen for E220T, men likevel har jeg EBC brakes med Greenstuff-klosser foran.. bak er jeg litt usikker faktisk.... :(

Hvis ikke - så begynner vel bilen å oppnå like kriterier som E500 understellsmessig, vil jeg tro?

Finnes det noe for E500 som er kraftigere enn det vi har, Frode?

Selvfølgelig er det det, men det er ingen vits, 124 er et "gammelt" design, fjærer og dempere har utviklet seg litt siden den tiden de planla og utviklet den modellen.... :P

Dessuten er 500 dempere/fjærer bygd for stor og tung V8, den ville blitt et "hevesett" på din i stedet for senkesett slik at du ville fått SUV stuk på bilen pga at din veier 2-300 kilo mindre enn en E500..... :lol:

Det er ingen vits i å prøve å få de godkjent til bilen, alt for mye tid/penger og arbeid til liten eller ingen nytte, sett heller på noen andre hjul når du skal ha EU kontroll.

Og ja, det er egne stabstag til 500 bak.

Demperne bak på S124 er de samme som står på E500 har jeg hørt, selv om de har forskjellig delenummer.....

Dempere/fjærer er tilpasset bilens vekt, det er det viktigste, bilen blir mer komfortabel med sportline oppsett enn med H&R og Gule Koni....

Det jeg hadde gjort var å få fatt i noen greie 18 eller 19 tommere med "normale" dekk på til hverdagsbruk, dvs når du pendler og kjører rundt om, og satt på 20" erne når du skal ut på show og treff.... den løsningen er enkel men koster litt grunker.... :lol:

Guest 2271

He he Frode. Du kom meg i forkjøpet. Skulle til å skrive, selg hjula og kjøp deg noe som passer bilen.... Det må da være det enkleste 8)

Øøøøhhh.... neppe...  8)