Jump to content

spørsmål om gummiputer til fjærene


Morgan

Recommended Posts

Hei,var på Naf og skulle ha 4 punkts hjulkontroll etter senking av min c-180 w202.

Fikk beskjed om at camberen på bakhjulene var veldig gal og de ikke kunne gjøre noe med det.

Har senket med Eibach pro kit 30mm senkesett og har 1èr gummiputer på alle 4 fjærer.

Har ikke så mye tyngde bak enda,og den virker som hjulene går lengre opp i hjulhuset bak enn foran.

 

Vil camberen bli bedre om jeg skifter til 3`er pute bak? Eller holder det med 2èr pute?

Skulle hatt bilde og vist fram,men har desverre ikke det.

Mvh.

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Justerte de chamberen etter MB spec for senket bil..??

 

Hvis en går inn på tekniske data fra MB så vil en se at chamberen forandrer seg alt etter hvilke høyde det er på bilen bak.

Fremme kan en få chamberen innenfor spec med originalforingene uten nevneverdige problemer.

 

Feks: ved 0mm senking, dvs standard bil skal chamberen være feks 1 grad og 20min, ved 20mm senking så skal den være 2 grader, ved 40mm senking skal den være 2 grader og 30min....

 

Hvis de ser på spec for 0mm senking så er det umulig å får den innenfor spec med originale foringer, kjøper du derimot k-mac eller foringer fra Arne Snapa så unngår du dette, og får du BOS til å montere foringene for deg så er alt bare fryd.... :P :lol:

Men spør først om de har sett på MB spec feks for 50mm senking, dette står i tabellen både i Autodata og i systemet demmes... sjekk dette først, det er mange som får slike tilbakemeldinger som deg pga uvitenhet hos de som foretar hjulstillingskontrollen..... :?

Link to comment
Share on other sites

hmm... ok

Tror jeg får la autostern ta neste kontroll

Men vil ha den opp ca.10mm bak,holder det med 3èr pute bak har 1èr nå?

 

Både naf og autostern bemerket at den virket lavere bak enn foran i og med at bakhjulet går lengre opp i hjulhuset enn foran. og har bare så vidt det er bensin på tanken og ikke noe bagasje.

Skal prøve å fikse ett bilde snart.

Link to comment
Share on other sites

Ta å bytt putene bak og sjekk om høyden blir bra, ikke kjør på 4-hjuls kontroll før du selv er fornøyd med høyden.... det går fint an å kjøre litt i mellom byttene før du tar en ny 4-hjulskontroll......det er ikke så nøye bak, eneste du risikerer ved langvarig kjøring er litt unødvendig dekkslitasje...... :lol:

Gjør som Thor Egil sier, begynn med 2`er og så jobb deg oppover til du er fornøyd.... :P 8)

 

Lykke til.... :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...