Morgan Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Hei,var på Naf og skulle ha 4 punkts hjulkontroll etter senking av min c-180 w202. Fikk beskjed om at camberen på bakhjulene var veldig gal og de ikke kunne gjøre noe med det. Har senket med Eibach pro kit 30mm senkesett og har 1èr gummiputer på alle 4 fjærer. Har ikke så mye tyngde bak enda,og den virker som hjulene går lengre opp i hjulhuset bak enn foran. Vil camberen bli bedre om jeg skifter til 3`er pute bak? Eller holder det med 2èr pute? Skulle hatt bilde og vist fram,men har desverre ikke det. Mvh. Morgan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Justerte de chamberen etter MB spec for senket bil..?? Hvis en går inn på tekniske data fra MB så vil en se at chamberen forandrer seg alt etter hvilke høyde det er på bilen bak. Fremme kan en få chamberen innenfor spec med originalforingene uten nevneverdige problemer. Feks: ved 0mm senking, dvs standard bil skal chamberen være feks 1 grad og 20min, ved 20mm senking så skal den være 2 grader, ved 40mm senking skal den være 2 grader og 30min.... Hvis de ser på spec for 0mm senking så er det umulig å får den innenfor spec med originale foringer, kjøper du derimot k-mac eller foringer fra Arne Snapa så unngår du dette, og får du BOS til å montere foringene for deg så er alt bare fryd.... Men spør først om de har sett på MB spec feks for 50mm senking, dette står i tabellen både i Autodata og i systemet demmes... sjekk dette først, det er mange som får slike tilbakemeldinger som deg pga uvitenhet hos de som foretar hjulstillingskontrollen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted May 19, 2006 Author Share Posted May 19, 2006 hmm... ok Tror jeg får la autostern ta neste kontroll Men vil ha den opp ca.10mm bak,holder det med 3èr pute bak har 1èr nå? Både naf og autostern bemerket at den virket lavere bak enn foran i og med at bakhjulet går lengre opp i hjulhuset enn foran. og har bare så vidt det er bensin på tanken og ikke noe bagasje. Skal prøve å fikse ett bilde snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Ikke bytt til mer enn 2 i første omgang..... Tror det blir perfekt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted May 19, 2006 Author Share Posted May 19, 2006 hmm... ok Da må jeg bytte putene.Var å kjøpte 3`er pute på autostern i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Mener de øker ca 1 cm pr nr i virkeligheten. På selve puta ser man vel ca bare 0.5 cm.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Ta å bytt putene bak og sjekk om høyden blir bra, ikke kjør på 4-hjuls kontroll før du selv er fornøyd med høyden.... det går fint an å kjøre litt i mellom byttene før du tar en ny 4-hjulskontroll......det er ikke så nøye bak, eneste du risikerer ved langvarig kjøring er litt unødvendig dekkslitasje...... Gjør som Thor Egil sier, begynn med 2`er og så jobb deg oppover til du er fornøyd.... Lykke til.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.