MortenE Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 Noen som har noen erfaring med denne; http://www.onlinebutikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10500758;c:100150;r:kelkoo Ser de seller de på nettet til 2300 og bilextra har de og til 2500kr. M. Quote
Guest Merce Tommy Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Hallo Garmin Streetpilot I3 er en genial GPS. Den er liten og hendig og klistres ganske lett i frontruten. Du kan installere fotoboks varsler og oppdatere den kontinuerlig via internett og hjemmepcen. Vell verdt pengene. Synd den er bare for Norden, skal du ha for hele Europa må du punge ut med 2000,- extra. Quote
Guest Kalle Posted August 10, 2006 Posted August 10, 2006 Jau, lurte litt på å kjøpe samme type, men jeg stussa endel på dataene nedenfor. Ut fra dette kan du ikke bruke den på vinteren... ??? hvorfor lage noe som skal sitte i en bil og ikke tåle - grader ? Fysiske spesifikasjoner: Vanntett Nei Minimum temperatur 0 Maksimum temperatur +60 Quote
ØHN Posted August 10, 2006 Posted August 10, 2006 Jau, lurte litt på å kjøpe samme type, men jeg stussa endel på dataene nedenfor. Ut fra dette kan du ikke bruke den på vinteren... ??? hvorfor lage noe som skal sitte i en bil og ikke tåle - grader ? Fysiske spesifikasjoner: Vanntett Nei Minimum temperatur 0 Maksimum temperatur +60 Men skal du vade og kjøre uten varmeapparat? Må vel behandle den som mobilen regner jeg med. Quote
Asbjørn.S Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 En tar jo mobilen med seg inn, men ta med seg GPSnaven inn heletiden..ser ikke helt poenget.. hehe Quote
MortenE Posted September 5, 2006 Author Posted September 5, 2006 Jeg endte istedenfor opp med å kjøpe en Garmin C310. Denne har touchscreen, noe som letter programeringen betydelig. Spesielt mens bilen ruller... Er kjempefornøyd med den. Spesielt etter jeg fikk innstallert fotoboksene! M. Quote
Thomas Madsen Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 joa, men har litt lyst på skikkelig carputer, nå kjører jeg med tomtom og qtek men blir litt fetere med 10" og skikkelig annlegg hvor dama brøler "Ta til høyre for FAEN" hehe eller noe sånt... Er jo så mye mer man kan gjøre med en skikkelig carputer da, 2 skjermer, 1 for kart, 1 for dvd i baksete, mp3 spiller, radio... tyveri sikring.. m.m... Du kan jo kjøre ett program som går over wifi og søker etter åpne nettverk og når den finner så sender den en mail med gps kordinatene sine... sånn f.eks... Quote
Alexander Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Carputer er overlegent. Du trenger en gammel maskin, rundt 1 ghz er bra nok og 512mb ram er fint. Det er det en del som har slengende hjemme (ikke jeg dessverre, jeg trenger en maskin desperat!). 12volts psu til denne koster rundt 1000 kroner og i tillegg trenger du skjerm til ca. 2500 og GPS enhet som ligger på 600 kroner. Quote
Thomas Madsen Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 kan kanskje skaffe deg en gml bærbar... vel, den er nesten slepbar men.... jobber med data og kommer stadig over gammelt bærbart... har 1 som skjermen ikke funker på som jeg har planer om å bruke selv, og tilgang på trolig 2 til.. Quote
Alexander Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Aaahh, da vet jeg hva vi skal prate om i morgen... Quote
Recommended Posts