Guest MB for life Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får senket mere på min 230 stasjonsvogn som har nivåregulering?? Monterte 19" felger og den ble irriterende høy bak Har hørt det skal være et stag det skal gå an å justere på men er ikke sikker??? Bilen er senket med senkesett fra før... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får senket mere på min 230 stasjonsvogn som har nivåregulering?? Monterte 19" felger og den ble irriterende høy bak Har hørt det skal være et stag det skal gå an å justere på men er ikke sikker??? Bilen er senket med senkesett fra før... Søkte litt for deg, jeg. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=5800.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Du vil kunne senke den ned helt til fjærene tar over, etter dette må en begynne med mindre puter eller lignende..... Hvis den hviler på fjærene så vil du merke at den hever seg uten last...... og at den ikke synker mer selv om d justerer den lavere..... Jeg har justert min mange ganger, men vi i Stavanger avd har bukk og det gjør ting mye enklere, litt vrient å komme til uten. Høyde- justeringen står rett foran diffen på høyre side av bilen under, det er en "ventil" med flere "bremserør" og som har et stag som er koblet til stabstaget. Det staget justeres på lengden for å heve/senke bilen, hvis staget blir lengre så senker du bilen, så enkelt er det..... løft opp bilen, skru ut to tre gjenger og prøv bilen 2-300meter og sett den så på et plant underlag og sjekk høyden..... hvis den ikke ble helt som ønske så er det "påan igjen",...... Lykke til.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andy Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Dette fungerer vel på sedan utgaven og ? Min er nemlig litt vel høy bak i forhold til foran.. ser ut som den står i nedoverbakke... høres veldig lett ut... noen her som har noen bilder el lignende som viser hva og hvor ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Dette fungerer vel på sedan utgaven og ? Min er nemlig litt vel høy bak i forhold til foran.. ser ut som den står i nedoverbakke... høres veldig lett ut... noen her som har noen bilder el lignende som viser hva og hvor ? Hvis sedanen har nivå, da. Hvis den har, så skal det være samme opplegget. Det var kun stasjonsvogna som hadde nivå som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Sedan har ikke nivå uten at det er noe spesielt fra MB eller (spesiell) kunde som ønsket dette, for å være ærlig trodde jeg ikke dette var på ekstrautstyrslisten for vanlig 124 sedan...... 500E/E500 hadde nivå bak,190E 2,3-16 og 2,5-16 ble også levert med nivå, men da som ekstrautstyr. Bare Stasjonsvogn hadde dette som standard uten at jeg skal være påståelig..... På sedan kan en imidlertid bare bytte putene over fjærene til noen mindre så er saken ordnet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Sedan har ikke nivå uten at det er noe spesielt fra MB eller (spesiell) kunde som ønsket dette, for å være ærlig trodde jeg ikke dette var på ekstrautstyrslisten for vanlig 124 sedan...... 500E/E500 hadde nivå bak,190E 2,3-16 og 2,5-16 ble også levert med nivå, men da som ekstrautstyr. Bare Stasjonsvogn hadde dette som standard uten at jeg skal være påståelig..... På sedan kan en imidlertid bare bytte putene over fjærene til noen mindre så er saken ordnet.... Kunne fint få nivå på sedan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Kunne fint få nivå på sedan.. Kunne vel, men antallet levert fra MB kan vel telles på en hånd...... og kanskje en ble levert Norge... har aldri lest, hørt, sett...ikke rykter engang om høyderegulering bak på sedan 124 i Norge utenom 500 og et par E420....men som sagt før, alt er mulig for penger og det er ikke første gangen jeg har blitt overrasket over utstyr levert til 124 serien...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Kunne fint få nivå på sedan.. Kunne vel, men antallet levert fra MB kan vel telles på en hånd...... og kanskje en ble levert Norge... har aldri lest, hørt, sett...ikke rykter engang om høyderegulering bak på sedan 124 i Norge utenom 500 og et par E420....men som sagt før, alt er mulig for penger og det er ikke første gangen jeg har blitt overrasket over utstyr levert til 124 serien...... Fullt såå gæli er det nok ikke, men helt vanlig er det ikke. Wicky hadde da en. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=6532.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andy Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Var vist standard på alle stasjonsvogner, og 500E , men var ekstra utstyr for de som ville ha på sedan utgaven. Jeg har det på min 300E-24 , riktig nok har jeg automatisk nivåregulering. Er det ikke manuel på stasjonsvogn? Har dette noe å si for mulighetene mine å senke den ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Etter det jeg har fått med så har alle automatisk nivå regulering. Noen har muligheten til å regulere denne inne i bilen, men det er veldig få, har bare sett det på 2,3-16 biler og da både fremme og bak. Det er ikke noe problem å senke den, bare følg beskrivelse gitt før..... egentlig kan du nesten legge hele hekken nesten nedpå bakken, jeg har prøvd, den ene gangen med litt last inni regulerte jeg feil og begge bakhjula gikk da 2-3cm opp inni hjulbuen bak... Så meget frekt ut og flere i Stavanger avdelingen mente det måtte bli sånn..... jeg var ikke helt enig og løftet den i det minste litt slik at det gikk an å komme seg over fartshumpene.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts