Tjærand Matre Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Da jeg skulle fyre opp GD'n etter en litt for lang mekkepause (3mnd...) så ville ikke dyret starte. Den fikk strøm fra en annen bil siden jeg har tatt ut batteriet. Ladespenning var fin (på den andre bilen ja). Feilene var følgende: Første forsøk, ingen ting skjer, gløder ikke, lysene på høyre side av dashen lyser rødt. Samme skjer et par ganger og jeg får kona til å tråkke gassen i bånn på hjelpebilen. Gløder fremdeles ikke MEN den kommer med et litt slapt "klikk" fra starteren hver gang jeg vrir om nøkkelen. Ingen røde lys som på første forsøk. Høre ut som om den ikke får nok strøm Jeg vet at minus-kabelen ikke er godt festet siden den er av og på i takt med girkassas vandringer (for øyeblikket av men boltet løst fast til motoren. Kan det være nok med dårlig kontakt på minus-kabelen til at disse symptomene kommer? Den startet klart og fint for noen måneder siden. Quote
Frode Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Dårlig jord og ødelagt batteri kan gi slike symtomer ja..!! Få festet den jordledningen skikkelig, evt legge en til i parrallell slik at det ikke er noe tvil om at dårlige ledninger er skylden...... Quote
FrodeS Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Da jeg skulle fyre opp GD'n etter en litt for lang mekkepause (3mnd...) så ville ikke dyret starte. Den fikk strøm fra en annen bil siden jeg har tatt ut batteriet. Ladespenning var fin (på den andre bilen ja). Sett i et brukbart batteri og prøv å starte fra det. Å starte via kun startkabler kan fort funke dårlig. Jeg har gjort det en gang med en puslete liten bensinmotor, og jeg måtte røske og rive ganske mye i startkablene for å få kontakt nok. Quote
Alexander Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 Jeg prøvde å fyre 240TDen når jeg var og skulle kjøpe den med startkabler. Da hadde den stått i 7 måneder. Det var ikke antydnig til at jeg skulle få liv i den! Måtte dra den i gang med traktor. Quote
Recommended Posts