Guest Mathisen Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Merker stor slakk / vandring på veksling mellom Revers og Drive på min 124-230E Aut.(285K) (klakk.....klakk) Det rykker forsåvidt også i bilen under kjøring ved giring Er det disse platene som er nevnt her tidligere eller? Takker for tilbakemeldinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Det kan være slark i drivakslinger, slark i differensial osv. Du må legge deg under bilen og vri det ene bakhjulet frem og tilbake for å forhåpentligvis finne slakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Det er 3-4 typiske foringer som kan byttes og forbedre dette drastisk, det er de 2 balatakoblingene du har på mellomakslingen, en foran og en bak, er disse kaputt så vil akslingen vandre litt mellom hver gang du setter trykk på den. det samme vil skje når de to foringene som diffen "henger" i er kaputt, disse lager også lyd(klakk/klakk) som du henviser til når du skifter mellom D og revers. Disse tingen er "billig" å bytte og du kan gjøre det stort sett selv, foringene som holder klokka er litt trikky og trenger litt utstyr derfor kan det være en fordel å be om pris på verksted på akkurat disse. Hvis du har slark i diffen som Alexander her nevner så kan de bli en dyr fornøyelse, må sikkert betale 5-6 høvdinger + for en "overhaling", derfor sjekk foringene og koblingene først og bytt disse hvis det er de originale som står på. Jeg hadde byttet dem uansett hvis bilen er gått over 200`km..... Lykke til.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Vel, jeg prøver meg vel førtst på disse platene tenker jeg ... har en mistanke til de;) Takk for gode tips Noen som vet om det er differ jeg kan bruke som har "brems"? (tenker ikke på ASD, da dette blir for stor jobb) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts