Frode Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Har nettopp hentet en ny pakning til bakluka da den gamle revnet litt da jeg skulle ta den litt ut i nedre kant under litt vedlikeholdsarbeid, så da er spørsmålet: Er den limt fast, må jeg demontere noe for å få den av..?? Håper noen har et par gode tips her..??.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Min var limt fast, da jeg tok ut den i fjor. Kan være greit å demontere det blanke dekselet i baklukeåpningens nedkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Hva med de skruene som holder det svarte plastdekselet i taket, går de ikke langt nok inn til å være borti pakningen..??.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Hva med de skruene som holder det svarte plastdekselet i taket, går de ikke langt nok inn til å være borti pakningen..??.. Jeg demonterte vel ikkno plastikk eller sånt da jeg hadde ute ruta mi. Ikke kan jeg si jeg husker at den var limt heller. Jeg bare tok ut alu-lista i pakningen og dro vinduet rett ut. Fylte på med ganske mye tetteguffe da jeg satt det hele sammen, og hadde et helvetes strev med å få presset hele alulista inn til slutt. Hvis det lar seg gjøre, så sett i den lista først, men det blir vel antakelig for trangt? Min ble i hvertfall tett og fin. Ikkno lekkasje der nå. Når jeg tenker meg om, så var trekket nederst på bakluka tatt ut. Jeg demonterte ikkno plastikk øverst. Det var kjekt å få litt hjelp fra madamen som sto ute og presset ruta inn, mens jeg lå på innsida og dro i høyttalerkabelen jeg hadde lagt i lista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Jeg mener pakningen til luka, ikke vinduspakningen Frode, sorry hvis jeg har vært litt uklar..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Jeg mener pakningen til luka, ikke vinduspakningen Frode, sorry hvis jeg har vært litt uklar..... Mulig jeg var litt kjapp .. Si'fra hvis du trenger hjelp med bakrutepakningen, da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Skru løs de skruene du. De går så langt inn at de går i pakninga ja. Forvent å finne rust under den blanke lista! Og pakningen er limt på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2006 Author Share Posted May 13, 2006 Forvent å finne rust under den blanke lista! Å neidu, har hatt av alt det før i år, tok av hele støtfangeren bak og den lista når jeg sandblåste sidevinduskarmene nå i vinter..... var en liten antydning til rust i hjørnene nederst, det blåste jeg samtidig og fikk grunnet og lakkert så alt er bra der nå..... Men jeg skal ta av skruene øverst, takk for tipset... Noen ideer til hva jeg skal bruke til å lime fast pakningen med...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Noen ideer til hva jeg skal bruke til å lime fast pakningen med...?? Lim kanskje? Lurte på om en tynn stripe sikaflex eller noe kanskje gjør susen? Vil uansett sitte fast uten lim. gjort det på min i 3 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2006 Author Share Posted May 13, 2006 Lim kanskje? Morroklumpen.... Tenkte og på sikafleks, men hvis du ikke har lim på så er det det beste for da er det mulig å gjøre rent under i ny og ne..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Har du hivd på plexi enda da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2006 Author Share Posted May 13, 2006 Fikk den av Alexander, har ikke pakket den opp enda..... var helt gåen når jeg kom hjem og med to unger klare for litt action så ble det ikke mye bil utover kvelden...... Nå er det American Hot Rod på Discovery..... Takker for plexien Thor Egil.... skal nok få den på de nærmeste dagene, slik at den er klar for Gol..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Var litt misunnelig på dere i dag.. Treff og greier.. Snart ferdig med bilen min nå. Bare hardvoks igjen. Lykke til med bakluka.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 19, 2006 Author Share Posted May 19, 2006 Det var veldig lett å få i ny pakning, den satt seg rimelig greit uten lim, verre var det å få ut den gamle, hekkan så de har limt den da... Måtte til med skruhjern og skrape ut pakningen mens jeg dro, fikk bare ut strimler på val 10cm om gangen før pakningen røk, men nå er det gjort og godt er det..... Fant heller ikke noe rust så nå skal jeg få smørt bak pakningen med litt olje og slikt før høsten og saltet tar til så jeg slipper rust baki der slik vi har sett på andre S124 her i klubben.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts