Guest øs Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 hei driver på å lager meg leketøy.. Noen som vet om d er mulig å få godkjent 190 med 300-24 og turbo???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Det finnes ikke noe enkelt svar på spørsmålet ditt dessverre. I utgangspunktet ikke. Derimot viser det seg at mange har fått godkjent hårreisende byggverk før, og nøkkelen til dette er nok å involvere biltilsynet i prosjektet helt fra starten av. Det er viktig å dokumentere at du forsterker alt som må forsterkes for å klare den nye motoreffekten. Kommer nok helt ann på biltilsynet der du bor også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Gjør du en seriøs jobb å bruker riktige deler så skal det gå,men som Alexander sier så er det veldig stor forskjell på biltvilsynet. Har en i 190klubben som har en sånn motor i sin 190. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Jeg vil være såpass dristig å påstå at det krever mer innsats å bygge en brukbar turbo løsning på en slik motor enn å få det godkjent. RocknRoll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Jeg kan gjøre dette meget enkelt for deg, for jeg er midt oppi denne smørja med godkjenning av modifisert 190. Svare er helt enkelt at du ikke får godkjent dette. Såfall må du har godkjente papirer fra TÙV som bekrefter at chassis tåler den vridning og momentbelastning som motoren gir. Maks effekt du får godkjent en 190 med er 235Hk og 315Nm (TÙV) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Dette kommer ann på biltilsynet. Følger du norges lover er det ikke håpløst. Der er kravet bremser v.s. vekt. Du kan dra til TÜV i tyskland å vise bilen din til en pris av ca 10 000,- Så lenge du drømmer om turbo så gjør det jobben lettere for deg. Du kan jo bremse den på 0,2 bar og ha det til gatebruk f.eks. Med de rette kanalene så heller jeg mere mot bska enn at det skulle være tilnermet lik umulig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts