Kongsvingerm@nn Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Dere var spente på resultat, og nå skal dere få svar, satt av 8 mai til BIlshining, DVS møkka etter vinterens herjinger på lakken skal bort,etteravfetting og grundig vask, gikk jeg løs på min 87 modell W 124, med blåsvart metalliclakk, kjøpte inn både Autoglyms ultra deep shine og Biltemas metallicvoks, samt Biltemas lakkrens for metallic, starta med lakkrens, rensen var meget bra, etter det var gnudd av tok jeg og vokset halve bilen, DVS venstre side med Biltema voks og høyre side med Autoglym Ultra Deep shine, panser med Biltema, tak og bagasjelokk med Autoglym, brukte Autoglyms perfect polishing Cloth, den røde microfibersaken, da all voks var støvtørr, tørket jeg av, Bitemas voks etterlot seg mye polish støv, og var vanskeligere og gnu av,i motsetning til Autoglym som var fin og gnu av samt ikke etterlot noe som helst støv, blankheten til BIltema var bra, men støvet den etterlot dro ned intrykket samt vanskelig og gnu av, Ergo, billig er bra men du får hva du betaler for, som avslutning, la jeg på Extra gloss protection, da ble det Max, polerkuten kan jeg anbefale, mye bedre enn polergarn som loer ! Quote
ØHN Posted May 10, 2006 Posted May 10, 2006 Dere var spente på resultat, og nå skal dere få svar, satt av 8 mai til BIlshining, DVS møkka etter vinterens herjinger på lakken skal bort,etteravfetting og grundig vask, gikk jeg løs på min 87 modell W 124, med blåsvart metalliclakk, kjøpte inn både Autoglyms ultra deep shine og Biltemas metallicvoks, samt Biltemas lakkrens for metallic, starta med lakkrens, rensen var meget bra, etter det var gnudd av tok jeg og vokset halve bilen, DVS venstre side med Biltema voks og høyre side med Autoglym Ultra Deep shine, panser med Biltema, tak og bagasjelokk med Autoglym, brukte Autoglyms perfect polishing Cloth, den røde microfibersaken, da all voks var støvtørr, tørket jeg av, Bitemas voks etterlot seg mye polish støv, og var vanskeligere og gnu av,i motsetning til Autoglym som var fin og gnu av samt ikke etterlot noe som helst støv, blankheten til BIltema var bra, men støvet den etterlot dro ned intrykket samt vanskelig og gnu av, Ergo, billig er bra men du får hva du betaler for, som avslutning, la jeg på Extra gloss protection, da ble det Max, polerkuten kan jeg anbefale, mye bedre enn polergarn som loer ! Takk for at du følger opp spørsmålene mine. Jeg er også meget godt fornøyd med både Resin Polish og Ultra deep shine fra Autoglym. Extra Gloss Protection er et "must" til slutt etter min mening. Likevel gøy å prøve andre rimeligere produkter. Hadde du Extra Gloss Protection over polishen fra Biltema også? Hvordan ble det i forhold til der du hadde brukt Autoglym i begge lag? Jeg er fortsatt nysgjerrig på produktene fra Meguiar også. Møtte opp i Drammen på mandag, men selv om jeg trodde jeg visste hvor treffet var, ventet jeg på feil sted ved Norsk Prol sitt lager på Linnesstranda 75 i Lier. Urk Jeg får sjekke bedre på forhånd neste gang. Quote
Kongsvingerm@nn Posted May 14, 2006 Author Posted May 14, 2006 Hei ! ja brukte gloss protection på Biltemas voks også, resultatet ble fint der også, så du kan trygt bruke det i sammen med Biltemas voks :m,en jeg kommer til og bruke Autoglym pga alt støvet voksen til Biltem,a etterlot seg, men Bitemas er brukbar vis en ikke vil betale over 200 kr for ei krukke Quote
ØHN Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 ...Bra at noen tar ansvar her =D> Har selv kjøpt meg poleringsmaskin nå, og blir vel nødt til å hive meg rundt og gjøre noe med "stjerna"... kjøpte meg ei maskin til 299.- ..."vinkelsliper"-typen, 900W og regulerbar hastighet. Tenkte jeg skulle prøve Autoglym sin polish, da jeg har hørt mye bra om dem. Jeg har også hørt mye bra om både Sonax og Meguiar, så vi får se Her spiller vel prisen en avgjørende rolle tenker jeg... Min erfaring med Men AutoGlyms "Super Resin Polish" og "Extra Gloss Protection" er veldig god. Har bare håndplert, jeg da. Spent på hvordan AutoGlym funker med maskin. Gi en statusrapport hvis du prøver dette. Quote
Condor Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 hm.... interessant det dere skriver om Autoglym.... Dette kunne jeg tenkt meg å prøve. Jeg er bosatt i Oslo, og lurer på hvor jeg kan kjøpe dette og hva ca. pris ligger på. Bilens farge er Diamantblau/blå, dvs. metallic-lakk. Bør jeg også bruke noe metallic-rens av noen slag før jeg går i gang med Autoglym..... ? Quote
ØHN Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Det holder lenge med Lakkrens (Super Resin Polish) og lakkforsegler (Extra Gloss Protection). Jeg har brukt dette på bilene mine siden 2000. Brukte nylig dette på 210'en min: Bilen min har fått en skikkelig vårpuss i dag. Først skikkelig vask med Turtle Supervask. Så et lag med Autoglym Super Resin Polish før jeg avsluttet med Autoglym Extra Gloss Protection. Har ikke poleringsmaskin, så det var litt av en jobb. Sliten nå... Quote
Recommended Posts