Jump to content

start vansker ved varm motor...??

Guest julenissen

Recommended Posts

Guest julenissen

Hei  :D

Har en 300ce -88mod som strax har rullet 220000km. Starter lett når motoren er kald, men må "files" en en del når den er varm. (nye plugger er mont.) Hva er galt? Trenger litt hjelp ang dette?

Sjekk kaldstart dysa om det kommer bensin fra den når den er kald, og at den får strøm, dvs mål om det er spenning på kontakten når du starter den(kald motor), og gummislangene fra dysa, hvis de er sprukket så vil den suge falsk luft og den blir vrien å starte kald.....

Sjekk også overspenningsreleet ditt, sitter ved siden av batteriet, se om sikringen  er i orden.

Mål ut tempsensoren din, hvis denne ikke virker så vil motoeren tro at motoren alltid er varm og dermed ikke gir spenning til kaldstardysa.....

Lykke til... :P

Guest 1042

Nå er du på bærtur frode.. :D

Problemet her er start på varm motor.

Uansett så hadde jeg det på min for en stund siden.

Startet når den var varm, men stoppet med en gang igjen, og var ett h*lvete å få liv i etterpå. Måtte vente i opptil halvtime.

Årsak: Gåen trykkregulator. Sitter under luftfilterboksen, er en rund metalldings som det går 3 bensinrør/slanger inn på og en vakumslange.

Anbefaler å få lånt en sånn og prøvd det for å utelate den som eventuell feil.

Annen årsak kan være feiljustert blandingsforhold, dårlige plugger. dårlig fordelerlokk/rotor ++

Guest julenissen

8)

ok. Tusen takk for gode tips. Her skal det feilsøkes litt  :?

Da jeg prøvde å starte gliset i dag stoppa den etter 2min. (lunken motor) Akkurat som noen skrudde av tenninga. Måtte vente i 10-15 min for å få start igjen. 

Kan bensinpume relèt også være en synder?

Skal nok få start på gammel`n til slutt  :lol: