Jump to content

Fjærer og justering av bilens høyde...

Guest 2271

Recommended Posts

Guest 2271

Da er vi på rett sted.....  :lol:

Alt som kan være med på å fjerne subbingen (og ikke gjøre bilen til en traktor!) er jeg med på! :)

Det er blitt snakket om at man kan dreie av litt på felgen, slik at den bygger litt mer innover (2-4 mm), og at det kan være nok - HVIS det passer på innsiden, vel og merke.

Det er jo også en mulighet å kanskje få valset litt mer, hvis det i det hele tatt er mulig!? Skal visst være utrolig stivt bak der fra før...

Kanskje er løsningen å bare sette på et annerledes senkesett, som ikke senker bilen så jævlig mye som den er nå?? Uansett, så må den nok litt opp... siden anlegget jeg skal bygge er litt større enn det som står i, og når flere av endringene jeg har i ermet er på vei - så blir bilens vekt noe større (både foran og bak)...

Vet ikke om jeg kan redde inn mye ved å benytte meg av bilens nivåregulering til å heise den litt, og at det er godt nok??

En annen løsning er å sette på større puter til fjærene.... Tror det står 1`er foran og 2`er bak....

Løsninger, noen?

Guest 2271

Hva slags smurning bruker du på å smøre opp fjærfeste?

samme det, bare det ikke ruster.... har noe sagkjedeolje liggende i dalen, det kan vi ta å sprøyte oppi etter at vi har blåst ut all dritten med trykkluft.... :P

Ja, okei.. Da er det jo bare å kjøpe et eller annet da... :)

Jeg må vel også ta en 4-hjuls kontroll da.... Hvis ikke blir det heeeelt galt...

Siden det er så lite og vi ikke rører de andre staga så går det fint å kjøre med en liten stund, men det er greit uansett når du er ferdig å få sjekket vinklene...

Ja, okei... Hvor fikk du utført 4-hjuls kontrollen din, og hva kostet den?

Har foringer liggende hjemme til å skifte de to innerste foringene på bak-aksel også...

Men får ikke telt hvis ikke jeg får bilen opp i lufta... Arne lurte på om ikke det stod 2`er puter bak...

Har ikke du nøkkel til dalen nå, hiv den opp på bukken og sjekk, gjort på ti min.... :P

Har dessverre ikke nøkkel der oppe, men har jo lyst å se om ikke jeg kanskje kunne fått mulighet til å kjøpe meg inn som andelseier der oppe...? Må finne ut av (i begynnelsen/midten av juni) om jeg får fortsette i Forsvaret her også, og da kunne det bli veldig aktuelt - hvis det er plass og mulighet vel og merke....

Guest 2271

Er ikke de indre foringene bak på bilen din nye da. Mente Arne byttet disse jeg, eller gadd han ikke :-)

Hei igjen! :)

Nei, han fikk ikke tid til å få dem byttet før jeg plutselig hadde satt penger på konto og var inne og hentet bilen! ;) 

Jeg har nettopp skiftet balata-koblingen også, da den tok skikkelig kvelden her for et par-tre uker siden.....!