Jump to content

BF Goodrich...

Guest 2271

Recommended Posts

Guest 2271

...idag har jeg bestilt et stk nytt BF Goodrich G-Force dekk med dimensjon 295/25 til 20".

Dekkene bør jo være hele og fine til Gol-turen!!! :) 

Nå håper jeg bare at jeg kan få en liten fysisk instruksjon oppe i Klubblokalet om hvordan benytte seg av nivå`n til å heise bilens bakende litt, så jeg kan unngå subbing ved montasje av nye subber og forsterkere baki!  8)

Du vil ha omtrent samme høyde på bilen om du har last eller ikke, så bilen blir ikke lavere enn det den er fra før..!!.. :P

Vet ikke om jeg får tid før Kristiansand turen desverre, men vi skal nok få til noe før Gol, så ikke hiv på de nye dekkene før vi har justert høyden.... 8)

Gikk du ned en dim nå med de nye dekkene nå..??

Guest 2271

Ja, okei - men da er det jo greit... :) Jeg er sannelig usikker på om bilen idag hviler på nivå`n, eller om den hviler på fjærene... Altså om den er justert av Arne tidligere.... Uansett - som nevnt i annen tråd, kanskje jeg bytter fjærer i løpet av sommeren for få den litt høyere? Åpen for innspill og andres erfaringer....

Får uansett ikke dekket før neste uke - er litt bestillingstid på slike...  :? Trenger bare ett på venstre side bak, det høyre er helt og fint...

Nei, kan ikke gå ned i dimensjon - de finnes ikke i litt mindre dimensjon faktisk!! (f.eks 285/25 eller noe tilsvarende....)

Ta å gjør som Thor Egil nevner å bytt putene fremme og bak, har noen 3`puter liggende til bak og 2`ere til fremme, fjærklemmer ligger det i Noredalen, gjort på en halvtimes tid for alle 4 fjærene å bytte, så får du smørt opp i fjærfeste også så det ikke ruster..... :P

Så kan vi justere høyden på nivå bak samtidig.... :P

Hvis du har mulighet så tell antallet "knopper" på putene som står på slik at du kan kjøpe noen hvis det trengs....

Guest 2271

Jeg må vel også ta en 4-hjuls kontroll da.... Hvis ikke blir det heeeelt galt...

Men får ikke telt hvis ikke jeg får bilen opp i lufta... Arne lurte på om ikke det stod 2`er puter bak...

Hva slags smurning bruker du på å smøre opp fjærfeste?

Hva slags smurning bruker du på å smøre opp fjærfeste?

samme det, bare det ikke ruster.... har noe sagkjedeolje liggende i dalen, det kan vi ta å sprøyte oppi etter at vi har blåst ut all dritten med trykkluft.... :P

Jeg må vel også ta en 4-hjuls kontroll da.... Hvis ikke blir det heeeelt galt...

Siden det er så lite og vi ikke rører de andre staga så går det fint å kjøre med en liten stund, men det er greit uansett når du er ferdig å få sjekket vinklene...

Men får ikke telt hvis ikke jeg får bilen opp i lufta... Arne lurte på om ikke det stod 2`er puter bak...

Har ikke du nøkkel til dalen nå, hiv den opp på bukken og sjekk, gjort på ti min.... :P

Ja, okei... Hvor fikk du utført 4-hjuls kontrollen din, og hva kostet den?

Har foringer liggende hjemme til å skifte de to innerste foringene på bak-aksel også...

Jeg fikk tatt den på Bosch verkstedet på Åsen i Stavanger.

Det koster vel et sted mellom 1400-1800 vil jeg tro.....

Vi kan avtale nærmere etter Kristiansand så skal vi se om det ikke lar seg gjøre å ta en dag i Noredalen hvis du ikke fikser noe selv... akkurat nå har jeg arbeid opp over ørene som også skal være ferdig før Gol så du er ikke den eneste som begynner å få det travelt.... :P :wink:

Guest 2271

Noe skal jeg vel klare å fixe selv.. he he.. er ikke HELT "10 tommeltotter" - men ja, jeg må jo innrømme at jeg har ikke skrudd på S124 enda, bare W124.. Så blant annet nivå har jeg NULL peiling på..... :(

Og... jeg har jo fått beskjed om at jeg skal stille med stereo til grillingen, så jeg har det VIRKELIG travelt...  8)

Men for å spore tilbake... he he... så får jeg dekket i neste uke, og kontakter deg nærmere da for å avtale litt... :)

Trenger bare ett på venstre side bak, det høyre er helt og fint...

Faen, jeg bestilte et høyredekk!!!!!! Venstredekkene kom ikke inn før i Juli!!!!

Husk å fylle det med fersk sommerluft også, da! Ikke fall for fristelsen å bruke omigjen noe gammel vinterluft du har på lager!!

Guest 2271

Faen, jeg bestilte et høyredekk!!!!!! Venstredekkene kom ikke inn før i Juli!!!!

Husk å fylle det med fersk sommerluft også, da! Ikke fall for fristelsen å bruke omigjen noe gammel vinterluft du har på lager!!

*knis* Koser dere på andres bekostning, ja!  8)

*knis* Koser dere på andres bekostning, ja!  8)

Vel, pass i hvertfall på å holde han under oppsyn når han monterer dekket ditt, så ikke han sniker seg til noe billig-luft.

• 2 weeks later...