Guest Mathisen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Noen som vet med rimelig sikkerhet hva som skal til av verktøy for å bytte denne? Noen "heads up"? Fått følgende tips: 10mm innvendig 12-kant til demont / mont av drivledd Kort eller lang? 30 eller 32 mm pipe til mutter på drivaksel Trenger jeg forlenger? Annet verktøy / andre tips? Takker og bukker for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Glemte det viktigste : 88-230E uten ASD (aut) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Ingen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Det er vel torx skruer på feste til diffen. Senter mutteren må ha pipe med 12kant ikke 6 kant da drar du den lett rund. Skal strammes med 200-240Nm så du trenge momentnøkkel til arbeidet. Ellers så kommer jeg ikke på noe mer..... Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Ok Frode, Takker og bukker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 10mm 12-kant på festene mot kardangen, 30mm 12- kant på navfestet. Mekonomen har disse pipene til en rimelig penge. Glem biltema! Tips er en liten forlenger på innerskruene, skal vel dras til 70nm hvis eg husker riktig. På ytterbolten bruker du lufttrekker og den løsner før du klarer å si "løsner". Denne mutteren må du bytte ut med en ny, da det er ett spor som skal slås inn og forhindre att den flytter seg i ettertid. Er usikker på momentet på 30mm'eren. Husk att drivaxlene før og etter 90mod ikke passer om hverandre, med mindre du bytter om fettdekselet på den indre drivknuten! M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Takker og bukker Drivaksel ble kjøpt Hos Adamstuen Bildeler (som anbefalt av Nygaard) 1000,- Ny mutter på Autotrio 16,- Latmansarm, piper og innvendig 12-kant bits ble kjøpt hos biltema ca 250,- Sjekket mekonomen sin pris på drivaksel 4700,- Så jeg er fornøyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Sjekket mekonomen sin pris på drivaksel 4700,- Så jeg er fornøyd Selvgjort er velgjort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts