Enebakk Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Olje lampa mi har begynner å lyse inne mellom mest når jeg kjørte hardt men nå har den begynt når jeg kjører pent også Har kjekka olje nivå det er bra olje trykke er ca1,5 på tomgang og maks(3) når jeg kjører hva er feil??? Er litt redd får å rase motoren Takker for tips det gjeller en 300te 88mod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Går utifra du mener oil- low warning lyset? Dette er målt utifra en flottør som sitter i bunnpanna og tenner ett orange lys ved tilstrekkelig lavt nivå. Hadde samme problem med en 200D som jeg hadde før. Konkluderte med att ved langvarige høye turtall og varm motor, så ble oljen så tynn og fordelt rundt om i motoren att det var nok til å trigge oil- low warningen. Det pleide å hjelpe å fylle etter olje til max merket. Så lenge oljetrykket er bra, bør det ikke være noen grunn til bekymring. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts