Alexander Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Vi har nå opprettet en mailingliste for lokallag Oslo. Her vil det 1-2 ganger å måneden bli sendt ut informasjon om kommende aktiviteter og andre ting som kan være av interesse for medlemmene i Oslo området. Det vil komme en invitasjonsmail til alle som jeg har korrekt e-mail adresse til i løpet av de nærmeste dagene, men allerede nå kan du melde deg på denne listen: Group Email Addresses Subscribe: mbe_oslo-subscribe@yahoogroups.com Unsubscribe: mbe_oslo-unsubscribe@yahoogroups.com Altså: For å motta post fra MBE lokallag Oslo, send en tom mail til: mbe_oslo-subscribe@yahoogroups.com Hvis du senere ikke ønsker å motta mail fra lokallag Oslo send en tom mail til: mbe_oslo-unsubscribe@yahoogroups.com Du vil nå motta en bekreftelsesmail fra Yahoo. Trykk bare på reply/svar og trykk send. Ikke bruk linken i e-mailen. Spørsmål eller synspunkter, svar her eller til oslo@mbentusiastklubb.com Listen er åpen for alle å melde seg på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Bra tiltak! Kanskje dette er en god idé for de andre lokallagene også? Intet må være uprøvd i den hensikt å prøve å dra flest mulige medlemmer på sikt. Kan absolutt være en god start på et framtidig medlemsskap for flere dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 For å motta post fra MBE lokallag Oslo, send en tom mail til: mbe_oslo-subscribe@yahoogroups.com Hvis du senere ikke ønsker å motta mail fra lokallag Oslo send en tom mail til: mbe_oslo-unsubscribe@yahoogroups.com Bump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Bump??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Bump??? Ja, det betyr rett og slett at man skriver noe uvesentlig, KUN for å få tråden lenger opp i oversikten. Jeg tror dette er en ganske håpløs måte å få til en mailingliste. De som er på forumet får jo stort sett med seg det som skjer uansett. Sitter styret på mailadresser til folk? Går det an å få en slik liste, så noen kan legge inn adressene manuelt? Er det en manuell "slavejobb" som må gjøres stiller jeg gjerne opp og tar en bit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 Er det en manuell "slavejobb" som må gjøres stiller jeg gjerne opp og tar en bit. Som jeg skreiv i den andre tråden, man kan bare legge til 10 om dagen. Derimot kan man invitere så mange man vil. Da er man avhengig av at folk melder seg på selv. Venter fortsatt på medlemslisten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Er det en manuell "slavejobb" som må gjøres stiller jeg gjerne opp og tar en bit. Som jeg skreiv i den andre tråden, man kan bare legge til 10 om dagen. Derimot kan man invitere så mange man vil. Da er man avhengig av at folk melder seg på selv. Venter fortsatt på medlemslisten... Beklager, jeg leste "ti om gangen" .. Uansett, ti om dagen en måneds tid, så burde det hjelpe En invitasjon til alle er nok det greieste. Jeg har meldt meg inn, men jeg syns det var jævla knotete å få gjort det. Måtte jo registrere meg hos yahoo og i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 Uansett, ti om dagen en måneds tid, så burde det hjelpe Jeg har tenkt tanken ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Jeg synes dette virker litt "håpløst", alle de som ikke er engasjert på dette forumet(og det er mange) får ingen mulighet til å følge med på det som skjer. Her i Stavanger avd sender Mr.T ut mail til alle medlemmene i området, og de som plent synes dette er helt forferdelig og ikke vil ha denne informasjons mailen får heller gi beskjed om akkurat det. Dermed får alle informasjon om det som skjer, selv de som ikke er på nett hele dagene, men ved å sjekke mailen sin i ny og ne så får de med seg det meste. Så da er det egentlig bare å samle sammen alle mailadressene til klubbens medlemmer i en felles hotmail(MBE@hotmail.com) adresse og sende infoskriv til hele adresselisten hver gang det er noe arrangementer eller lignende........ eller noe i den duren. Blir litt arbeid med å oppdatere adresse listen men dette burde være mulig å gjennomføre, og jeg tror dette vil øke interessen for klubben da det i dag ikke er noe informasjon utenom 3-4 blader i året og det er ofte glemt noen uker etter at det er lest..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Så da er det egentlig bare å samle sammen alle mailadressene til klubbens medlemmer i en felles hotmail(MBE@hotmail.com) adresse og sende infoskriv til hele adresselisten hver gang det er noe arrangementer eller lignende........ eller noe i den duren. bare lurer jeg nå, men er det ikke nøyaktig det Alexander driver med nå, da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 Så da er det egentlig bare å samle sammen alle mailadressene til klubbens medlemmer i en felles hotmail(MBE@hotmail.com) adresse og sende infoskriv til hele adresselisten hver gang det er noe arrangementer eller lignende........ eller noe i den duren. bare lurer jeg nå, men er det ikke nøyaktig det Alexander driver med nå, da? Jupp. Frode er nok ikke helt oppdatert her. Man må huske på at det faktisk ikke er alle som er interesserte i å motta mail fra klubben, og med en mailingliste kan folk selv melde seg ut. Mye enklere å administrere. Slipper også å få hauger av mail i retur pga feil adresser. Tror jeg hadde over 250 mail adresser på den siste lista jeg fikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 [quote author=Alexander Nygård link=topic=9283.msg76757#msg76757 Man må huske på at det faktisk ikke er alle som er interesserte i å motta mail fra klubben, og med en mailingliste kan folk selv melde seg ut. Mye enklere å administrere. Slipper også å få hauger av mail i retur pga feil adresser. Tror jeg hadde over 250 mail adresser på den siste lista jeg fikk. Høres ikke dumt ut, men da må noen ta ansvaret for å melde nye medlemmer inn i mailinglisten. Sikkert en oppgave for klubbens sekretær Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 Sikkert en oppgave for klubbens sekretær Det er notert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 He, he..fordel å lese hele tråden ja...... Hjernen var i Yahoo modus da jeg skrev inlegget.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Har nå fått ned kaffen og er litt mer våken, fikk lest inlegget en gang til.... jeg synes fortsatt at dette Yahoo greiene er tungvindt for klubbens medlemmer, fikk problemer selv da jeg skulle registrere meg, og hva med de medlemmene som ikke er så inne på nett etc men har mailadresse..?? Det kan vel ikke være så mye arbeid å lage en egen MBE mappe i outlook med alle medlemmenes mail adresse, tenker da på hele Norge ikke bare Oslo..!! Da er det bare et tastetrykk så er mailen sendt til hele gjengen.... Bare et forslag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 Da er det bare et tastetrykk så er mailen sendt til hele gjengen.... Jeg meldte meg selv opp med en av mine andre mail-adresser. Gikk knirkefritt det, ikke tungvint i det hele tatt?!?!? Å sende ut masse e-mail er SPAM og det vil jeg helst unngå. En del mail servere blir litt sure rundt omkring også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 Jeg meldte meg opp med enda en mail adresse for å dobbeltsjekke. Og, sorry, dette er IKKE tungvint. Det er derimot griseenkelt. Send en mail til mbe_oslo-subscribe@yahoogroups.com, du får en bekreftelsesmail som man bare trykker reply og send på (eventuelt trykker på linken, men det er jo unødvendig. Les mailen!). Vips, så er man påmeldt. En bekreftelsesmail må man ha, så enklere får det ikke blitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Hvor mange av de som ikke er her på forumet får vite om dette..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Da er det bare et tastetrykk så er mailen sendt til hele gjengen.... Jeg meldte meg selv opp med en av mine andre mail-adresser. Gikk knirkefritt det, ikke tungvint i det hele tatt?!?!? Å sende ut masse e-mail er SPAM og det vil jeg helst unngå. En del mail servere blir litt sure rundt omkring også... Jeg meldte meg også opp med min egen @gmail-adresse, men for å få lov til å bli med måtte jeg registrere en yahoo-adresse også. Deretter kunne jeg velge hvilken jeg ville motta på. Jeg er litt enig i dette med massemail. Hvis vi på en relativt enkel måte kan melde folk inn i yahoo-tingen, syns jeg vi kan gjøre det, også kan folk evnt. melde seg ut igjen sjæl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 Hvor mange av de som ikke er her på forumet får vite om dette..?? Alle med registrert e-mail adresse som er korrekt. Dessuten vil det være en notis om det i neste MB Tidende, jeg må bare lage den først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 Jeg meldte meg også opp med min egen @gmail-adresse, men for å få lov til å bli med måtte jeg registrere en yahoo-adresse også. Deretter kunne jeg velge hvilken jeg ville motta på. Du trykket på linken i mailen du ikke sant? Ingen av adressene jeg har prøvde med er Yahoo adresser og alle gikk knirkefritt igjennom. Men, jeg brukte ikke linken i e-mailen. Vi må presisere at folk ikke gjør det, men bare trykker reply og send. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Jeg brukte selvfølgelig linken og måtte fylle ut en masse drit og fikk en Yahoo adresse lang som et vondt år.... Hvis dette funker og hele Norge kan legge seg inn der og motta e-mail fra klubben så sier jeg flott..!!.. men vi må sørge for å følge opp/hjelpe til de som får problemer. Derfor må en gjøre som du sier, informere om dette i medlemsbladet og på mail til alle slik at vi når så mange som mulig. Flott at dere engasjerer dere i dette Alexander/Frode, stå på dette fixer dere..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Halla Knalbra Alex. Bra att du ikke gir opp for detta har jeg faktisk stor tro på om vi får det til og virke skikkelig. Max. Info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts