Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hei, går med planer om å kjøpe ny bil. 124'en er blitt 16 år og litt sliten. Mest kosmetisk, det har begynt å dukke opp bittelitt rust bak etc. Så, jeg har kikket litt på Finn og andre steder og har kommet til at jeg har lyst til å kjøpe en E klasse fra ca 99. Jeg vet lite om nyere modeller, hvilke problemer kjøper jeg meg evt? Evt noen årsmodeller som er bedre enn andre? Jeg tenker E230 f.eks. Takker for alle svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Det finnes mange 210 som er knallkjøp om dagen. Jeg vet ikke hvor mye du vil ut med, men for noen måneder siden fant jeg 2000 modeller E200kompressor biler, sedan, avantgarde med hauger av utstyr for under 200'. En kompis av meg kjøpte en meget strøken 99 model E240T elegance med skinn ++ for 195 000. E200 er en helt greit motor til å komme seg fra a til b med. 240en byr på litt mer fart og moro, men driftskostnadene er selvsagt høyere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Det finnes mange 210 som er knallkjøp om dagen. Jeg vet ikke hvor mye du vil ut med, men for noen måneder siden fant jeg 2000 modeller E200kompressor biler, sedan, avantgarde med hauger av utstyr for under 200'. En kompis av meg kjøpte en meget strøken 99 model E240T elegance med skinn ++ for 195 000. E200 er en helt greit motor til å komme seg fra a til b med. 240en byr på litt mer fart og moro, men driftskostnadene er selvsagt høyere. Knall, jeg har satt en øvre grense for meg selv på 200,-.. Men ønsker jo også en bil som ikke har gått sinnsykt mye. Takker for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hei. Kjøpte ny konebil i januar.S210 99 E200 Avantgard med endel utstyr. hadde gått 120.000 betalte 170.000,- Knallbil så langt. Meget komfortabel bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hei. Kjøpte ny konebil i januar.S210 99 E200 Avantgard med endel utstyr. hadde gått 120.000 betalte 170.000,- Knallbil så langt. Meget komfortabel bil. Ja komfort er viktig her. Hvordan synes du den er å kjøre i forhold til 124? Ikke hatt noe trøbbel med den heller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Men ønsker jo også en bil som ikke har gått sinnsykt mye. Takker for tips! Det er selvsagt alltid lurt å kjøpe en bil som har lav kilometerstand, men jeg ville allikevel dratt og titter på alle biler med kilometerstand under 150' rett og slett fordi det finnes så mange bra biler der ute! Noen er ikke tatt vare på, men det ser du med en gang, og noen er tatt meget godt vare på. Det merker du også kjapt. Er komfort det viktigste kjøper du Elegance. Merker ganske stor forskjell på avantgarde og elegance synes jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Men ønsker jo også en bil som ikke har gått sinnsykt mye. Takker for tips! Det er selvsagt alltid lurt å kjøpe en bil som har lav kilometerstand, men jeg ville allikevel dratt og titter på alle biler med kilometerstand under 150' rett og slett fordi det finnes så mange bra biler der ute! Noen er ikke tatt vare på, men det ser du med en gang, og noen er tatt meget godt vare på. Det merker du også kjapt. Er komfort det viktigste kjøper du Elegance. Merker ganske stor forskjell på avantgarde og elegance synes jeg. Vel, etter å ha kjørt 3 stk 123, èn 124 pluss èn 66 mod 250S, så ønsker jeg meg en bil som ikke har noen kosmetiske feil, og tighte gode seter samt så feilfritt interiør som mulig. Det tekniske må selvsagt være bra også, men som du sier så ser man jo ganske fort om noen har tatt vare på bilen . Det rareste med å bytte til en nyere bil , er det faktum at det blir slutt på å skru noe sjøl? Er vel ikke mulig å gjøre noe som helst på nyere modeller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hei igjen. Byttet kyllingbeina foran på den + ei bærekule, men dette viste vi om før vi kjøpte. Ellers var alle dører og bakluke byttet på den på BOS. I forhold til min 124, så er den meget behagelig å kjøre. Utrolig komfort, men så er min bil litt modifisert i forhold til standard (meget stiv) Nesten som å kjøre Go cart.. 210 bilen med 235/40 18 er nydelig å kjøre med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hei igjen. Byttet kyllingbeina foran på den + ei bærekule, men dette viste vi om før vi kjøpte. Ellers var alle dører og bakluke byttet på den på BOS. I forhold til min 124, så er den meget behagelig å kjøre. Utrolig komfort, men så er min bil litt modifisert i forhold til standard (meget stiv) Nesten som å kjøre Go cart.. 210 bilen med 235/40 18 er nydelig å kjøre med.. Er jo helt rå den 124'n din, og har skjønt at du har gjort en del med den. Jeg har vært "lurker" her i et par år og fått med meg en del.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Det rareste med å bytte til en nyere bil , er det faktum at det blir slutt på å skru noe sjøl? Er vel ikke mulig å gjøre noe som helst på nyere modeller? Joda, du kan fint bytte ting selv. Har inntrykk av at man oftere må bytte slitedeler på 210 enn på 124, og slike ting er det jo greit å ta selv blant annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Det rareste med å bytte til en nyere bil , er det faktum at det blir slutt på å skru noe sjøl? Er vel ikke mulig å gjøre noe som helst på nyere modeller? Joda, du kan fint bytte ting selv. Har inntrykk av at man oftere må bytte slitedeler på 210 enn på 124, og slike ting er det jo greit å ta selv blant annet. All den "gamle" mekanikken er jo fortsatt i nye biler. De har jo også vifter som ryker, hjullagre, dempere, alt mulig man finner i en eldre bil er også i en nyere bil, og det er ikke noe mer hokus-pokus å f.eks. bytte bremser på en 210 enn en 124. Problemet er bare at man i tillegg finner en del elektronikk som kan være kødden å ha med å gjøre selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Det rareste med å bytte til en nyere bil , er det faktum at det blir slutt på å skru noe sjøl? Er vel ikke mulig å gjøre noe som helst på nyere modeller? Joda, du kan fint bytte ting selv. Har inntrykk av at man oftere må bytte slitedeler på 210 enn på 124, og slike ting er det jo greit å ta selv blant annet. Ja nettopp, det er vel litt det jeg tenker på.. man må antagelig være mye mer forsiktig. Er greit med mekanikk, men er liksom litt redd elektronikken på nyere biler. Men jeg har funnet utrolig mye nyttig info her når det gjelder 124'n , så dette skal vel gå bra. Blir ikke handling riktig ennå, litt utpå sommeren. Takker igjen for tips!! All den "gamle" mekanikken er jo fortsatt i nye biler. De har jo også vifter som ryker, hjullagre, dempere, alt mulig man finner i en eldre bil er også i en nyere bil, og det er ikke noe mer hokus-pokus å f.eks. bytte bremser på en 210 enn en 124. Problemet er bare at man i tillegg finner en del elektronikk som kan være kødden å ha med å gjøre selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Oppdatering. Snakket med litt forskjellige folk nå, og flere sier at man ikke bør gå for 99 modeller da disse har mye elektroniske feil, noen som vet noe om det her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Ikke merket noe på vår ihvertfall. Derimot vet jeg at det var endel kluss med de første utgavene som hadde canbus system eller hva pokker det heter. Fra 99 og oppover skal dette derimot være løst.. Finner ikke noe på bilens historik, om el problem. (Har kvitteringer på alle jobber fra bilen var ny. Alle servicer hos BOS.) Min tidliger sjef hadde tull med sin 98 hele tiden, så viste det seg at det var dårlig batteri som var grunnen, etter batteribytte ikno problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsærn Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Ikke merket noe på vår ihvertfall. Derimot vet jeg at det var endel kluss med de første utgavene som hadde canbus system eller hva pokker det heter. Fra 99 og oppover skal dette derimot være løst.. Finner ikke noe på bilens historik, om el problem. (Har kvitteringer på alle jobber fra bilen var ny. Alle servicer hos BOS.) Min tidliger sjef hadde tull med sin 98 hele tiden, så viste det seg at det var dårlig batteri som var grunnen, etter batteribytte ikno problem Kult. ser fort at budsjettet ryker dersom jeg skal finne aktuell 2001 mod, kontra 99 hvor det er litt fler å velge i. Takker for alle innlegg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.