Guest Sven Arntzen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Planlegger følgende for min MB 560 SL 1987: - Fjerne all rust (ikke mye, men jeg vil ha absolutt ALT fjernet). - Skifte ut alle gummilister og en del chromelister - Hellakkering i ny farge (metallic) - Rustbeskyttelse (understellsbehandling) - Ny cabriolet - Reparere/justere en vindusheis - Skifte ut trepanelet på midtkonsollen - Skifte toppen av dashboard-et (solsprekker) Ser bort fra at jeg har råd til å gjøre dette på et norsk MB-verksted. Leste nylig i et Motormagasin (på et venteværelse) at flere hadde meget gode erfaringer med bilrep i Polen. Er det noen på Forumet som har kommentarer til dette -- f. eks.: - egen erfaring med MB-reparasjon(er) i Polen, - navn & adresse til et (eller flere) verksted de kan anbefale. - noen idé om hva alle, eller enkelte av, de nevnte arbeidene m/deler vil komme på i Polen. - hvor lang tid jeg bør regne med å ha bilen på verksted for å få utført de nevnte reparasjoner, - gode råd mht. ting jeg bør vite i denne forbindelse -- for ikke gå på tabber eller feil andre har begått i samme situasjon, eller annet Dypt takknemlig for svar. Takker på forhånd Hilsen Sven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Det har vært flere poster her på forumet om dette emnet. Søk litt i søkefunksjonen så finner du det. Her er en av trådene for eksempel. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=99&topic=8266.0 Du bør kunne finne en del svar på det du lurer på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sven Arntzen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Takk for tipset, Geggi. Står på farten ut, men skal søke slik du anbefalte når jeg kommer inn igjen. Hilsen Sven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvar Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Sven, har ikke så mye å bidra med når det gjelder reparasjonsarbeid i Polen,men et par kommentarer likevel: Det er ikke mulig å skifte "toppen av dashbordet" på en W107.Du må enten skifte hele eller ty til en såkalt "cap",en dårlig løsning syns nå jeg.Er ikke sprekkene for ille finnes det et norsk firma som reparerer,prøv www.multibil.no Andre greie linker når det gjelder W107 : www.sls-hh.de www.cabrio.de www.worlduph.com www.107sl-freunde.de www.sternzeit107.de Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Vi i 190klubben fikk en forespørsel fra et TV team om vi hadde en bil som trengte rep. for dem hadde et ønske om å sjekke opp dette med bilrep. i polen. Jobben på bilen skulle takseres i norge å så skulle bilen sendes nedover for rep. å takseres da den kom hjem. Dem skulle betale det turen kostet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martin Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Hei Jeg var på et polsk merkeverksted i sommer. Jeg har bare positive ting å si om oppholdet, og arbeidet som ble utført. Dette gjaldt en c124 24 ventiler martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martin Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 viss du har spm i forbindelse med polen besøk, kan du sende meg en mail på skaarmartin at hotmail.com martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts