Jump to content

Ulyd / Skrikelyd i området rundt servo/ vann-pumpe og dynamo/ forstilling

Recommended Posts

Har en w 124 serie, 1987 modell, 230 E med katalysator, som har rusla 342000 Km, her for kort tid siden fikk jeg en kraftig ulyd som gjør seg til kjenne i området rundt dynamo vannpumpe og servopumpe, eller forstillingsområdet,fikk stramma mulitiremma nylig så den slurer ikke, lyden oppstår etter bilen har begynt å bli driftsvarm, når hastigheten senkes fra ca 70 80 km/t til ett sted mellom 0 og 40 km/t kommer det en skjærende skrikelyd, lyden forsvinner da bilen står helt stille, hører ikke noe ulyd hverken fra servopumpe/ vannpumpe eller dynamo med varierende turtall, eller på tomgang, sitter og mistenker servosnekka, da jeg føler at det er litt dødgang i rattet, men kan jo ikke bytte deler før en vet hvor problemet sitter. Noen som har noen tips om hva  det kan være?

Takker for svar !

Er det ingen lyder når du øker turtallet selv om bilen står stille..??

Hvis det ikke er lyd på noe turtall når bilen står stille så må du sjekke hjullagrene dine, det finnes ikke noe annet enn det som er hastighetsavhengig..... kanskje vifta hyler pga motvind... :wink:

Ellers så kan du sjekke løpehjulene dine ved å ta av reima og kjenne etter for slark.....

Det kan være at lyden ikke helt forsvinner med høyere hastighet men at motor og luftstøy gjør at den forsvinner i "mengden"..... :?

Hei !

der sa du noe, hvilke løpehjul er det sjanse for kan være defekte,har disse lager som kan utløse denne ulyden, den inntreffer som sagt i meget lav hastiget, mellom 0 og ca 40 kmt, lyden kan og fortekomme da jeg svinger på rattet, det kan sikkert bero på at det blir mer belastning på disse hjula ved rattutslag,