Jump to content

Feilsøking; motor starter ikke!


Guest Mathisen

Recommended Posts

Guest Mathisen

Igår skulle jeg pleie gammel`n litt (230, 124-88mod)

Skrudde av luftfilteret og justerte gassvaier, konstanterte et ganske møkkete lokk på luftmegdemåleren"?" (det spjellet nedi der) og skrudde av EHA ventilen (trodde dette var tomgansventilen ) fikk meg en sprut i øyet. og så raskt at her er det fint lite å få renset. prøvde å skru på skruen på denne, men den var rimelig urokkelig.

 

Da jeg ikke hadde funnet tomgangsregulatoren, skrudde jeg skiten sammen igjen for å lese litt mer her ( slik at jeg får renset tomgangsregulatorer).. MEN bilen startet ikke etter dette... tenner innimellom men men dauer like fort.

I ren frustrasjon skruddde jeg dette fra hverandre igjen og da la jeg merke til at det kom vesentlig mer bensin enn førtste gangen....

 

Takker MEGET for tips

moralen her må være: If it aint broken, dont try to fix it!

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathisen

Mener å huske at jeg nappet ut pluggen på EHA igår uten hell.

kommer med mer her iløpet av kvelden tenker jeg  :?

 

Men Alexander, har du noen teori på hvorfor det kom så mye mer bensin når jeg skrudde av ventilen for 2.gang?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathisen

Da har jeg vært en tur i garasjen.... nappet ut OVP releèt og EHA ventilen... ingen ting er forandret. rengjøre pluggene sier du ?

Tror du det har noe for seg!?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathisen

sjekket pluggene nå, litt sotete, men ikke noe å snakke om vil jeg si.

sjekket også at det er gnist på pluggene, så da er vel det eliminert.

Nå står forresten bilen noe høyt i bakant, og det er lite bensin.

(skal skifte drivaksel)

Noen som vet om dette kan føre til at det ikke kommer nok bensin frem til å starte?

Det kommer jo som sagt tidligere endel bensin når jeg skrur ut EHA.

har sjekket det jeg kan se av vakum og el-koplinger.

målte 4-5 volt på EHA igår, så det er iallefall ikke brudd i kabel.

 

Må innrømme at jeg er tom for idèer pt. :?

kom med det dere måtte ha.

 

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathisen

Nope... pluggene var sorte, men tørre.

Er det noen som har hatt tilsvarende problemer etter å ha skrudd ut EHA?

eller er det bare "plug n play" ?

Den skruen på EHA, hva er den til?

 

Kan man skade noen ved å dytte på "spjellet" i luftmengdemåleren?

 

snakker da om det man ser når du fjerner filterboksen.

 

Takker for svar  :)

Link to comment
Share on other sites

Den skruen på EHA, hva er den til?

 

Mener å ha lest på Mercedesshop at den kan brukes til å justere EHAen. Dvs. hvor mye korrigeringer den gjør. Har du fått skrudd på denne kan det helt klart bidra til at bilen ikke starter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathisen

Uff... da kan jeg med lua i hånda konstantere at feilen skyldtes.......

 

 

-For lite bensin!

 

Denne var jo litt flau men :o

 

Takk til alle som bidro uansett

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...