Guest Mathisen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Igår skulle jeg pleie gammel`n litt (230, 124-88mod) Skrudde av luftfilteret og justerte gassvaier, konstanterte et ganske møkkete lokk på luftmegdemåleren"?" (det spjellet nedi der) og skrudde av EHA ventilen (trodde dette var tomgansventilen ) fikk meg en sprut i øyet. og så raskt at her er det fint lite å få renset. prøvde å skru på skruen på denne, men den var rimelig urokkelig. Da jeg ikke hadde funnet tomgangsregulatoren, skrudde jeg skiten sammen igjen for å lese litt mer her ( slik at jeg får renset tomgangsregulatorer).. MEN bilen startet ikke etter dette... tenner innimellom men men dauer like fort. I ren frustrasjon skruddde jeg dette fra hverandre igjen og da la jeg merke til at det kom vesentlig mer bensin enn førtste gangen.... Takker MEGET for tips moralen her må være: If it aint broken, dont try to fix it! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Napp ut sikringen på OVP releet eller og se om den starter. Evt. kan du nappe ut pluggen på EHAen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Mener å huske at jeg nappet ut pluggen på EHA igår uten hell. kommer med mer her iløpet av kvelden tenker jeg Men Alexander, har du noen teori på hvorfor det kom så mye mer bensin når jeg skrudde av ventilen for 2.gang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Muligens fordi den har pumpet inn bensin uten at det har antent, og dermed er det mye mer bensin der enn det skal være... Prøv å ta ut pluggene og rengjør de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Da har jeg vært en tur i garasjen.... nappet ut OVP releèt og EHA ventilen... ingen ting er forandret. rengjøre pluggene sier du ? Tror du det har noe for seg!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 sjekket pluggene nå, litt sotete, men ikke noe å snakke om vil jeg si. sjekket også at det er gnist på pluggene, så da er vel det eliminert. Nå står forresten bilen noe høyt i bakant, og det er lite bensin. (skal skifte drivaksel) Noen som vet om dette kan føre til at det ikke kommer nok bensin frem til å starte? Det kommer jo som sagt tidligere endel bensin når jeg skrur ut EHA. har sjekket det jeg kan se av vakum og el-koplinger. målte 4-5 volt på EHA igår, så det er iallefall ikke brudd i kabel. Må innrømme at jeg er tom for idèer pt. kom med det dere måtte ha. På forhånd takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Ingen som har noe mer på dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Ingen som har noe mer på dette? Dessverre. Pluggene var ikke fuktige når du tok de ut? Hvis de ikke var fuktige av bensin kan det virke som det ikke kommer bensin fram til dysene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Nope... pluggene var sorte, men tørre. Er det noen som har hatt tilsvarende problemer etter å ha skrudd ut EHA? eller er det bare "plug n play" ? Den skruen på EHA, hva er den til? Kan man skade noen ved å dytte på "spjellet" i luftmengdemåleren? snakker da om det man ser når du fjerner filterboksen. Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Den skruen på EHA, hva er den til? Mener å ha lest på Mercedesshop at den kan brukes til å justere EHAen. Dvs. hvor mye korrigeringer den gjør. Har du fått skrudd på denne kan det helt klart bidra til at bilen ikke starter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Uff... da kan jeg med lua i hånda konstantere at feilen skyldtes....... -For lite bensin! Denne var jo litt flau men Takk til alle som bidro uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Uff... da kan jeg med lua i hånda konstantere at feilen skyldtes....... -For lite bensin! Denne var jo litt flau men Velvel, det er fort gjort å overse noe så banalt. Knall at bilen går igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts