Tore Robert Klerud Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Hei. Som tidligere nevnt er en kamerat og jeg i ferd med å selge 123-bilen vår, som ble litt finere enn vi hadde tenkt, og som vi dermed ikke har noe bruk for: http://www.autodb.no/veteran/view/1590629 Den er nå snart ferdig på spa-oppholdet sitt, og nesten ferdig striglet til fotografering og salg. I mellomtiden har en mekaniker som tok EU-kontroll på den forelsket seg litt, og tilbudt oss en ca. 1994 BMW 540 e34 i innbytte på den pluss mellomlegg. Jeg vet lite om så gammel BMW, men mistenker at det er tregsolgte greier. Ligger to slitte gamle stasjonsvogner på Finn til rundt 20.000 kroner, som sikkert var importert som varebiler i sin tid, men ingen sedan. Denne skal visstnok være rimelig strøken, relativt nylig importert fra Japan, og gått ca 200.000 km. Er dette bil til 60.000 kroner, eller som jeg tror, litt nærmere det halve? Eller er det ikke salgbart uansett pris? Mvh Tore
Espen J. A. Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Hei Tore. Har selv en E34 540 stv 1993 modell. Har hatt denne i 3 år nå, og er meget fornøyd. Om prisen er riktig, kommer jo ann på kjøper. Har sett pene 540 E34 til over 100.000,- kr. men om de ble solgt for det er jo en annen sak. Disse bilene begynner og bli skjeldene, da rust kan være et problem. V 8èrn til BMW er meget solid, dåg er oljepumpa ( boltene kan løsne) men dette fikses med loctight. Automatkassa er også solide greier. De problemene jeg har hatt med min er bremsecalippere bak som kan gå tregt. Også lett og fikse. En meget underholdene og potent bil er det. Så pass på førerkortet. Så, hvisman har litt "is i magen" trur jeg du får solgt den, men at det er mange potensielle kjøpere er en annen sak. Da er det bedre og bytte i en Yaris.............
Tore Robert Klerud Posted August 19, 2013 Author Posted August 19, 2013 Takk for god info, Espen! Ja, dette er jo en sedan, hvilket jeg muligens ikke fikk frem så tydelig. Så jeg ser for meg, som du sier, at markedet kanskje er ganske smalt, selv om bilen skulle vise seg å være ganske fin. Som en BMW-mann sa til meg er nok de fleste som skal ha biler som er så gamle og koster mye penger (og har mye motor) ute etter M3 eller M5. Selvsagt mye dyrere, men også mer legende-status. Så skal vi ta denne i bytte, må det nok bli til en pris der vi er rimelig sikre på å få solgt den kjapt gjennom et forum for spesielt interesserte - eksempelvis BMW-klubben. Og en så lav pris vil trolig kollidere ganske sterkt med eierens oppfatning av hva den er verdt. Vi får se hva vi gjør - men takk for god info, uansett! MVH Tore
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Tore, spander en skikkelig fin annonse på finn.no med bra bilder i stede for autodb. På autodb har dem dessverre lett for å drukne i haugevis med useriøse anonser. Den får ikke den oppmerksomheten den fortjener. Bare godt ment altså, ikke kritikk
Espen J. A. Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Takk for god info, Espen! Ja, dette er jo en sedan, hvilket jeg muligens ikke fikk frem så tydelig. Så jeg ser for meg, som du sier, at markedet kanskje er ganske smalt, selv om bilen skulle vise seg å være ganske fin. Som en BMW-mann sa til meg er nok de fleste som skal ha biler som er så gamle og koster mye penger (og har mye motor) ute etter M3 eller M5. Selvsagt mye dyrere, men også mer legende-status. Så skal vi ta denne i bytte, må det nok bli til en pris der vi er rimelig sikre på å få solgt den kjapt gjennom et forum for spesielt interesserte - eksempelvis BMW-klubben. Og en så lav pris vil trolig kollidere ganske sterkt med eierens oppfatning av hva den er verdt. Vi får se hva vi gjør - men takk for god info, uansett! MVH Tore Sedan er sjeldent. De fleste er som går i Norge, ble som du sier tatt inn som varebil. Hvis bilen har bra med utstyr, skinnint. El. seter m/memory, AC Cruse kont. osv. så blir bilen mer lettsolgt. Kan nevne at den jeg har er utstyrt med det meste. Unntake er kupevarmer og el. betjening av ratt justering. Jeg ga 35,000 for en bil som trengte en go del fiks (dette var jeg klar over) Bærearmer forand, bremser rundt om. Div bremserør. Bunnpanne som lakk. (senket) Bunnpanne til automat. Airbag + litt til og noe rustsveising. På den tiden (for 3 år siden) lå det 4 til salgs på finn. Alle stv. Den dyreste da mener jeg og huske lå på rundt 80,000,- Er ikke mye på Finn, men har sett 2 sedan, den ene var ganske "sliten" og ble lagt ut for 36.000,- i våres hvis jeg husker riktig. Mvh. Espen
Tore Robert Klerud Posted August 20, 2013 Author Posted August 20, 2013 Tore, spander en skikkelig fin annonse på finn.no med bra bilder i stede for autodb. På autodb har dem dessverre lett for å drukne i haugevis med useriøse anonser. Den får ikke den oppmerksomheten den fortjener. Bare godt ment altså, ikke kritikk Det kommer annonse på Finn, Syver. I hvertfall så sant vi ikke får solgt den før vi rekker å annonsere. Den på Autodb var bare en sånn foreløpig nesten gratis-annonse der vi sjekket om noen var interessert i å ta den "med møkka på" rett fra lakkereren for å ta siste finish selv. Nå har bilen vært på "spabehandling" en uke, og begynner å bli fin - eneste problemet er at vi har fått avdekket et par pusseriper under lakken på panseret, slik at det nok må en tur innom lakkereren igjen før vi er fornøyde. MVH Tore
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now