Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei,

har 17" hjul på min 124 og det er ut som trillebårhjul. enorm plass i hjulbuen.

jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før folk begynte å komentere det :)

er det hydrolik eller gassdempere på 88mod 230E eller bare vanlig fjæring?

har hydrolik tank under panseret, men denne går kansje til ASD..?

20130818_175338.thumb.jpg.dde18d65b98cb826beaf8e91833bb100.jpg

Posted

Hva er dekkdimensjon du har? De ser litt små ut, syns jeg.

Hvis du setter på 15" med riktig dimensjon, så vil nok høyden se helt normal ut. Med mindre gummi, blir forholdet mellom gummi og luft annerledes, og den vil se mye høyere ut.

Nivå var tilgjengelig ekstrautstyr. Hvor mange rør går inn på toppen av tanken?

Posted

det er 215/45 -17"

ja de ser kjempesmå ut :/

mener det er 2 rør som går ut fra tanken.

215/45-17" er litt mindre enn originalt, men ikke så mye. Jeg tror nok bilen din har omtrentlig den høyden den skal ha, men hvis du syns den er for høy, går det jo an å gjøre noe med det.

Stor sjanse for at du har nivåregulering, da. Se inn i hjulhuset bak, og se om det kommer et rør ut fra det som ser ut som en støtdemper.

Her ser du "støtdempere" for nivåregulering : http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=12127.0

Posted

var idag å leita etter det staget som man justerer nivåreguleringen med, og jeg har ikke noe sånt,

bak ved diffen.

glemte å se etter på støtdemperen, men hvis jeg ikke har et sånt stag (bilde) så er det vell kansje bare å avbekrefte at jeg har nivåregulering? :)

1.jpg.26776b7326f3c8f5d156100d2b287a41.jpg

Posted

glemte å se etter på støtdemperen, men hvis jeg ikke har et sånt stag (bilde) så er det vell kansje bare å avbekrefte at jeg har nivåregulering? :)

Staget og ventilen må være der for at nivå skal fungere, men at det går to rør inn på toppen av oljetanken tyder samtidig på at du har både ASD og nivå. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være to uten nivå.

På stasjonsvogna trenger man ikke komme seg innunder bilen for å se etter om det er rør på toppen av "støtdemperne", det holder å se inn i hjulhuset. Jeg vil tro det er tilsvarende på sedan.

Jeg kan forresten også avkrefte at du har en 1988 E230. E230 kom først som 1996-modell W210. 230E er det nok du har.

Legg ut skilt- eller chassinummer, så kan vi sjekke hva den har av utstyr.

Posted

Ingen nivåregulering, men den har faktisk :

482 : SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE

Disse er jo ikke så lave i standardutførelse, så hvis den fortsatt har originalfjærene, er det kanskje ikke så rart du syns den er litt høy.

Posted

what?

den er høy.. og vinklete i høy fart. ikke behagelig 100km/t +. nesten som å kjøre ei vannseng.

hvor fant du ut det? :)

Posted

what?

den er høy.. og vinklete i høy fart. ikke behagelig 100km/t +. nesten som å kjøre ei vannseng.

Viss du registerer deg på mercedes så får du tilgang til EPC for 18 euro i året mener jeg. Da får du opp delenr på alle modeller og datakort (utstyrsliste)

http://www.service-and-parts.net/dcagportal/DCAGPortal/portal.action

Kjempe kjekk side. Spes om man skal handle deler og trenger delenr for å være sikker på og få rett deler.

Posted

what?

Viss du registerer deg på mercedes så får du tilgang til EPC for 18 euro i året mener jeg. Da får du opp delenr på alle modeller og datakort (utstyrsliste)

http://www.service-and-parts.net/dcagportal/DCAGPortal/portal.action

Kjempe kjekk side. Spes om man skal handle deler og trenger delenr for å være sikker på og få rett deler.

må sjekkes ut, takk  :lol:

Posted

Ingen nivåregulering, men den har faktisk :

482 : SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE

Disse er jo ikke så lave i standardutførelse, så hvis den fortsatt har originalfjærene, er det kanskje ikke så rart du syns den er litt høy.

Tidelig SUV ?

:lol:

Arne K

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...