Mercenus Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Noen som skal til Flensburg som kunne tatt med en del til meg fra Klaus&Co? Delen blir selvfølgelig betalt før henting. Det er snakk om en SBC enhet, så er ikke store saken.
RogerL Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Skal ikke nedover desverre. Men jeg tenker ofte at min skal ryke også, så derfor er jeg veldig spent på hva du måtte ut med?
Mercenus Posted October 21, 2013 Author Posted October 21, 2013 Ny del kommer på 27 000 hos Mercedes. Du får 4000 i pant for den gamle, så da er du på 23 000. Jobben for å skifte ligger på +- 5000kr, så det endte på ca 28 000. Jeg klarte å skaffe en ny del noe rimeligere, så jeg kom litt billigere ut totalt sett. Selger for øvrig den gamle enheten min (som fungerer utmerket, men som har kommet opp med varsel om serviceintervall nådd), mulig noen er interesserte i en rimeligere løsning enn ny del.. : http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44450827&editAd=true
FrodeS Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Vet du om det ble gjort noen forsøk på å "oppgradere" den gamle? På vår ble det det, og da den feilet oppgradering, fikk vi ny på garanti.
Mercenus Posted October 21, 2013 Author Posted October 21, 2013 "Oppgradering" av den gamle vil jeg tolke til en software-nullstilling. Jeg har etter hvert lest meg litt opp på disse enhetene, og de har en innebygd "teller" som ligger og føler på hvor mange ganger du har trykt på bremsepedalen. Etter f.eks 1 000 000 trykk på bremsen (1 000 000 er kun brukt som eksempel da jeg ikke vet eksakt antall) så kommer den opp med info varsel om service intervall nådd. Slik jeg forstod Motor-Trade så innebærer denne servicen bytte av hele enheten. Mercedes har jo også byttet mange av disse enhetene på garanti, for de av oss som var så heldige å få med oss den kampanjen.. Hvor god den prediksjonen på at enheten er utslitt etter 1 000 000 trykk på pedalen er usikkert, da folk både opplever at enheten feiler plutselig uten i det hele tatt å ha kommet opp med feilvarsel om serviceintervall. (Dette medfører etter hva jeg forstår tilnærmet 0 bremsekraft, det kan være særs uheldig i 90km/t etter motorveien). Det selges også slike "dingser" på Ebay, som kun er en elektronisk enhet som nullstiller "telleren" i hjernen slik at den starter å telle på nytt igjen fra 0. Har lest litt rundt på nett at folk har nullstilt både 2 og 3 ganger (altså 3 ganger "serviceintervallet" til Mercedes) uten at enheten har feilet.
Are Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Det selges også slike "dingser" på Ebay, som kun er en elektronisk enhet som nullstiller "telleren" i hjernen slik at den starter å telle på nytt igjen fra 0. Har lest litt rundt på nett at folk har nullstilt både 2 og 3 ganger (altså 3 ganger "serviceintervallet" til Mercedes) uten at enheten har feilet. opplever at enheten feiler plutselig uten i det hele tatt å ha kommet opp med feilvarsel om serviceintervall. (Dette medfører etter hva jeg forstår tilnærmet 0 bremsekraft, det kan være særs uheldig i 90km/t etter motorveien). Er jeg litt paranoid eller kan det fint være en sammenheng her? Ikke spesielt overrasket om en del kjører rundt i trafikkfarlige biler pga hjemmemekking på elektronikken..
FrodeS Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Den beskjeden jeg fikk på Autostern var at de ville forsøke oppgradering først. Det har visst vist seg at anslått levetid er for pessimistisk. Jeg tror også det er snakk om en nullstilling. Vår ville ikke være med på dette, og da ble det ny. Er det bare Autostern som sjekker ordentlig først, mens motor trade bare finner en feilkode og krever kunden for over 30.000,- uten videre? Bremsene aktiveres av diverse, f.eks. hvis det er vått, av antispinn osv. Det er feil at du mister bremsene helt, men de blir vesentlig redusert. I tillegg har man også brekket, så det skal være greit å få stoppet.
mrmercedes Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Er det ikke "evighetsgaranti " på sbc enhetene hvis servicer er fulgt opp??
Mercenus Posted October 21, 2013 Author Posted October 21, 2013 Motor Trade prøvde også å kjøre dette som garanti opp mot min bil, men det viste seg at den var for gammel, samt at den hadde hatt noen servicer i utlandet så det ble ikke dekket. Jeg vet ikke prosedyrene for hvert enkelt verksted, men jeg klandrer ikke Motor Trade for noe da de har vært meget behjelpelige for min del. Angående om de kunne kjørt en nullstilling, så er jo dette fullt mulig. Om jeg syns det var en god løsning er en annen sak.. SBC bremser er jo noe av det beste og mest avanserte en kan få på markedet, også i dag. Dessverre er det sånn som med alle overtekniske dupeditter at det koster..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now