Bjørn Vedø Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 Har koblett opp alt og tatt med det som er nødvendig for alt skal virke... Den virker som skal. Ja til og med knappene på rattet... Men problemet er når jeg skrur av tenning og fjerner nøkkel ut tenningslåsen. Slår spilleren seg ikke av... Har testet den og den får signal når spilleren skal slå på seg selv... Men ikke slå seg av... (can-bus signal) Når jeg prøvde gamle spilleren så slå den seg av og på som normalt... Noen som har tips?
Are Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Her har du vel problemet at den ikke får signal fra canbus at bilen skrus av og da forsetter den å spille, mens sigarettenneren har ikke strøm når tenningen er av. Det er meg bekjent to strøminntak på de fleste spillere, en for permanent 12v og en for 12v tenning, slik at kobler du denne tenningen på spilleren så vet den når strømmen går av/på og du kan fortsatt bruke den mens bilen er av om du ønsker. Rett gjerne om jeg tar feil, er ikke noen stereoekspert
Beckern Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Har slitt litt med dette selv og ikke giddet å fikse det men dett er visst full forvirring mellom japanske og tyske bilprodusenter hvilken pinne som skal ha konstant og hvilken som skal ha tenning på standard pluggen til stereo. Ofte er det nok å bytte om på disse to. Søk så finner du pin konfigurasjonen og kan måle spenning på ditt anlegg. Deretter sørger konstant for at klokka går og husker siste innstillinger mens tenning slår på selve forsterkeren når det bilen starter.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now