Guest Ole Jørgen Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 hei. lite peiling på denne maskinen Bilen var på langtur. Etter 10 minutters parkering, ville den ikke starte igjen. Bensin får den, og gnist er det inn på fordeleren. Noen nevner da tenningsføleren/kamakselføler. (kan godt tenke meg at tenning skjer på helt feil sted)Prøver da og finne den, rundt ved svinghjulet, men nei. Ser det sitter en føler foran på veivakselen,- på remhjulet. Pokker så trangt Om det menes denne, og jeg får den eller en annen ut, er det noen som hvet om jeg kan måle evnt feil med multimeter ! Bilen står langt fra noe MB verksted. Takk for evnt gode svar OJ
Stjernegrisen Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Er ikke sikkert at kamføler sitter på samme sted som på min w210, men min siter i forkant på kammen, dings på størrelse med en snusboks, kobling, og ett par ledninger. Sitter med 2-3 skruer. Kan jo hende den er full av olje, da går det i ledningsnettet og gir helt mongoverdier
Guest Gjesten Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Har du gnist så har du gnist. Så gjelder det bare å ha godt fordelerlokk, rotor, rotorholder, pluggkabler og plugger. For de som ikke har fordelerlokk, men kun coiler og kabler/hetter da er det viktig med kamsensor som forteller hvilken coil skal kniste når.
vegstr Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 hadde akkurat samme prblem på min. etter en langtur, og bilen ble parkert i en times tid. skjekk for vakumlekasje under bensinfordeleren. der går det en 1" vakuum slange til tomgangsregulatoren, på min hadde den hoppet av og forårsaket at den ikkje ville starte i det heletatt (da den ikkje fekk nok vakum til å trekke ned plata for innsug av luft =) i mitt tilfelle hatt eg også gnist og målte 5bar inn til bensinfordeleren.
Guest olejo Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 Nå står bilen i en garasje langt unna, skal sjekke den slangen neste helg. Har ikke kikket etter slange under der. Har du hatt denne feilen selv, kan det godt være det samme her. En slange kan jo ryke etter såpass mange år. Kanskje morken. Det så ut som at det ble svettet en del bensin fra "fordelingshuset" Gleder meg til å sjekke dette neste helg. Men, er også åpen for flere forslag på feil. "Sommerbilen" bør få noen flere dager før høsten kommer
Guest Gjesten Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 Den slangen han snakker om ligger som nevnt under luftmengdemåleren. Den ryker ikke, men hopper ut spesielt ved startforsøk. Det gjør at den ikke får bensin, men det skrev du at den fikk. Hvor mye, nøye har du sjekket ting? Mangler den gnist til pluggene siden du sier på en måte som virker som du har målt at den stopper i fordeleren. Har du sjekket at det kommer bensin ut av dysene sifden du sier med sikkerhet at den får bensin?
Gissmo Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 har tilsvarende problem. Har ikke funnet denne slangen, er det noen som har bilde eller en splittegning?
vegstr Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 den ligger midt under bensinfordeleren. går ifra undersiden av den til tomgangsregulatoren. kan være en fordel å ta bort den regulatoren eller hva det nå enn er som er på returslangen til bensinen (tilbake til pumpe/tank) da kommer du lettere til.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now