Guest Silje Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Noen som har peiling på hvordan teak-platene er festet i min w124? Har tenkt å lakke dem.. Er de limt, skrudd eller festet på noen annen måte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Du har heldigvis ikke noe teak i bilen din, men zebrano (som er det vanligste og lyseste) eller nøttetre. Nok om det. Plate rundt girstang er festet i en skrue i bakkant. Løft opp teppet som ligger der, eller åpne opp boksen om du har det. Når skruen i bakkant der er ute, så er det bare å løfte den opp i bakkant og ta løs hele greia. Askebegeret er festet i 2 skruer i bunn, du ser dem når du åpner opp og tar ut selve askebegeret. Treverket rundt ved temperaturkontroll og viftebryter er festet i 2 skruer i underkant. Ser dem rett over spilleren. Samt at du må dra ut knottene til vifte og luftretning og skru løs de 2 mutterene som er der. Mener å huske at det er 24mm. (rett på meg om jeg tar feil) Treverk i kanten på dashbord og dørene er litt værre med (om du har en 1990 eller nyere) for de er skrudd fra baksiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn-Flemming Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Har tenkt å lakke dem.. Er mest bekymret for om du bør lakke dem? Det skal litt til å få et bra resultat uten å fjerne den gamle lakken først - Sprekker etc vil lyse i gjennom den nye lakken ellers. Det er heller ingen liten jobb å fjerne lakken ettersom det er brukt en av de hardeste polyesterbaserte lakkene som tenkes kan. Når de lakkes igjen er det snakk om flerfoldige skikt med samme type lakk for å få "MB-finish". Hvis de bare er litt matte (særlig rundt girspaken) kommer du ofte bedre ut ved en lett polering. Men, det kommer jo an på hva slags finish du er ute etter da ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Har en mistanke om at det er planlagt å lakke i en annen farge!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts