Joppe88 Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Hei folkens. Ny inne på forumet her! Lurer bare på hva materiale frontfangerene deres er, f. eks AMG? Er det glassfiber, duraflex eller noe lignende?
Guest 1042 Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Lurer på om standardfangeren er laget i en utgave av polypropylen (PP er forkortelsen). Det vil si en vanlig type termoplast (plast som kan males opp, smeltes og brukes igjen i nye produkter). Skal ikke forundre meg om originale AMG-fangeren er i samme type materialer. Relativt lett å lage med riktige former, relativt billig (Sett bort fra produksjonsverktøyet og at noen øker prisene latterlig mye et eller annet sted), formstabil ved riktig produksjonsmetode/fremgangsmåte. Forskjellige typer plast er dessverre ikke så lett å settes sammen. For eksempel så kan man ikke helt uten videre sveise sammen polyetylen og polypropylen. Derfor er det en utfordring for mange som vil lage seg custom-fangere satt sammen av f.eks fangere fra 2 forskjellige bilmodeller laget av forskjellig type plast.
Joppe88 Posted August 16, 2013 Author Posted August 16, 2013 Har så lyst på AMG front på bilen min(gen 1), men de er vanskelig å få tak i, og jeg er ikke spesielt gira på å kjøpe replika deler med glassfiber som revner bare du ser en fartshump eller ei god gammeldags norsk høle i veien..
Lassen Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Hei. Eg har duraflex på min. Kan ikke si noe på at den ikke holder men passformen er ikke helt hundre. Det er ikke hull til chromelisten foreksempel, du må flytte over alle festene fra den gamle fangeren og du må få tak i originale c36 fjernlys/grøftelys til å ha i fangeren(dyrt). + det er ofte veldig dyr frakt fra statene.
Joppe88 Posted August 18, 2013 Author Posted August 18, 2013 Lurer på om jeg skal kjøpe duraflex ja, selv om det kanskje er dyrt og at passformen må brytes med, men føler det blir verdt det uansett, har planer om å beholde bilen i flere år så det er jo en investering på en måte Men hvor kan man bestille de da egentlig? Har bare komt over plasser som kun selger innenlands-.-
Lassen Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 Lurer på om jeg skal kjøpe duraflex ja, selv om det kanskje er dyrt og at passformen må brytes med, men føler det blir verdt det uansett, har planer om å beholde bilen i flere år så det er jo en investering på en måte Men hvor kan man bestille de da egentlig? Har bare komt over plasser som kun selger innenlands-.- Er ikke sikker på hvor eg kjøpte i farten, men du må nok bestille fra statene. Var det eg gjorde men husker ikke nettsiden!
Joppe88 Posted August 19, 2013 Author Posted August 19, 2013 Fant på www.andysautosport.com og de selger AMG fangeren til 183.20 USD, så kommen frakten, momsen å tollen på 995 USD! Dyrt med frakt gitt..
modzona Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Hva med han her karen: http://www.goeckel.de/ Ja vet at sidene hans ikke er allverden men er en av de jeg har funnet med mest utvalg til w124. Andre mercer aner jeg ikke da jeg ikke har eller eier noen av dem
Joppe88 Posted August 23, 2013 Author Posted August 23, 2013 Hmm, denne siden har jo faktisk mye rart Takk for dette tipset!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now