Jump to content

spørsmål om bilstein dempere.

Morgan

Recommended Posts

Hei,jeg har i dag eibach Pro kit senkefjærer (30mm) og Bilstein B6 sportsdemper på min W202 sport. Demperene og fjærene var nye i fjor.Bilen har sports understell som orginalt.

Det jeg lurer på er om jeg kanskje burde bytte ut demperne mine med Bilstein B8 sprint dempere som er litt kortere?  Eller holder mine B6sport dempere litt til? Kjører ikke på bane eller altfor agresivt.

Skal ha Amg felger 8,5  ET 30med 245/40/17 bak og7,5 ET 35 225/45/17 forand og er litt redd for at dekkene skal subbe i skjermkant når jeg svinger eller har folk i baksete.

ok,vet at det ikke subber når man har en ikke senket bil,men lurte på når bilen er senket 30mm og jeg har dempere som er litt stivere men har samme lengde som orginal demperne.Bilen var jo orginalsenket ca 20-25mm med samme lengde på demperne som jeg har nå. men er det kanskje bedre med kortere dempere?

Hadde du tatt deg bryet med å klikke på bilen min i signaturen min, hadde du sett at min ikke akkurat innehar original høyde! Min er senket 35mm med #1 puter rund baut! Har også Gule Koni sportsdempere!

Ok,takker for alle svar. Når jeg satte på senke settet så var fjærene bak like lange som de orginale sportsfjærene fra mercedes,mens de forand var kortere. Er det noen som vet om det går an å bytte bare demperne forand til kortere eller må man skifte alle fire? Er litt kjipt å ha kjøpt nye dempere i fjor og måtte bytte dem ut uten at dem er brukt ett  år engang. De har jo samme demperhardhet. Hva ville dere ha gjort?

Ok,takker for alle svar. Når jeg satte på senke settet så var fjærene bak like lange som de orginale sportsfjærene fra mercedes,mens de forand var kortere. Er det noen som vet om det går an å bytte bare demperne forand til kortere eller må man skifte alle fire? Er litt kjipt å ha kjøpt nye dempere i fjor og måtte bytte dem ut uten at dem er brukt ett  år engang. De har jo samme demperhardhet. Hva ville dere ha gjort?

Jeg hadde gitt blaffen i å bytte de siden de er nye.