Jump to content

Lakkbeskyttelse

FrodeS

Recommended Posts

På motorfestivalen på Hellerudsletta i helga fant jeg et MEGET interessant firma.

Jeg sliter med massevis av steinsprut, som går gjennom lakken på panseret og får det til å begynne å ruste (godt hjulpet av saltfaenskapet om vinteren og 40.000 kjørte km i året ruster det bare jeg snur ryggen til).

Firmaet Ernestus Paint Protection (www.paintprotection.no) hadde stilt ut en Smart med et særdeles lite synlig plastbelegg i fronten. Jeg sto faktisk og så på den bilen en stund før jeg la merke til at det var noe plastbeskyttelse der i det hele tatt. Den var selvsagt ikke usynlig, men heller ikke god å se.  For hele fronten på Smart'n snakket de om ca. 4000,- men for det lille jeg trenger til å beskytte panseret mitt var det visst bare snakk om hundrelapper. Produktet hadde også 10 års garanti mot gulning. Skulle det mot formodning bli gult før det, var det bare å komme og få lagt på nytt.

Plutselig ble det litt mer interessant å få lakket opp panseret mitt, når jeg kan legge på noe som sørger for at det holder seg pent mer enn et halvår uten at det ser ut som en dass.

Jeg prøvde å ta noen bilder av dette (kommer), men det var ikke så godt å fange forskjellen.