Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har veldig lyst til å montere xenon på min 04 e220 cdi.

Er det noen kitt det går ann å kjøpe som passer rett i? Har forstått jeg trenger noen adaptere til å få xenon lyspærene til å sitte i sokkelen?

Har noen erfaring på dette eller noe å anbefale?

Posted

Det finnes jo ett utall av ettermonteringskitt med mer eller mindre bra kvalitet.

Mitt tips må være at du kjøper ett klitt som ikke er så billig at du ikke tror det er mulig.

Rundt 1500kr bør du kunne få noe brukbart, husk å kjøpe noe som du får kjøpt løse pærer som ikke koster en million. En ting til, fargetemperatur på lyset bør etter min mening være 6000 kelvin = hvitt lys, ikke blått, blått er schtøggt!

Posted

Kunne være en ide å velge 4300K, som er det høyeste lovlige i Norge og fortsatt mer enn hvitt nok. 6000k er temmelig blått spør du meg.

Ikke at det blir lovlig av den grunn men det er også større sannsynlighet for at man slipper gjennom en slapp tekninsk kontroll e.l. og det ser mer originalt ut.

Bedre lys om vinteren blir det også.

Posted

Du trenger adaptere lik denne:

http://www.ebay.com/itm/170489732200?item=170489732200&viewitem=&sspagename=ADME:L:OC:GB:3160&vxp=mtr

og feil fjernere som denne:

http://www.ebay.com/itm/2Pcs-Warning-Error-Decoder-Canceller-Capacitor-Anti-flicker-For-Xenon-HID-Light-/380656290895?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item58a0e20c4f

og selve kitet kan du kjøpe her:

http://www.vvme.com/

Anbefaler å kjøpe et 35W system. Det gir dobbelt så mye lys som noen H7 pære og blender ikke vettet av møtende biler.

vvme her vel et ok rykte på seg. Mine har jeg hatt montert i snart et år.

Med det turkise settet til vvme tror jeg du slipper unna error code/anti flicker dingsene.

Å montere hva som helst av pærer er et helvete på W211 og med disse adapterne blir det enda verre. For meg er det utrolig at det går an å gjøre det så klønete. Jeg hadde 4 H7 på min gamle MC de tok 2 sek å montere/demontere med en enkel vri og et mykt klikk. Det var bare rett og slett kjempe lett. Her er det alt annet enn.

Posted

Kunne være en ide å velge 4300K, som er det høyeste lovlige i Norge og fortsatt mer enn hvitt nok. 6000k er temmelig blått spør du meg.

Ikke at det blir lovlig av den grunn men det er også større sannsynlighet for at man slipper gjennom en slapp tekninsk kontroll e.l. og det ser mer originalt ut.

Bedre lys om vinteren blir det også.

Jaja, det er jo smak og behag, men alt under 5000K regnes som varmt lys. Jeg har ikke kommet over noen ettermonteringskitt som har 5000K ( som er kvitt) derfor foreslo jeg 6000k som det nærmeste.

Legger ved bilde av 6000K , jeg syns ikke det er blått men..... Ikke min bil forøverig. Hvis man først skal snakke om lovlig og ikke lovlig, kan du bare glemme det, hvis du ikke bytter ut halogenlampene også. Uavhengig om du har regulerbare lamper,fra bryter i noe i bilen. Du forandrer lysbildet/lyskjeglen når du stapper xennon i halogenlampene, dette er noe jeg hadde gitt f... I, men da er det hvertfall sagt.

image.thumb.jpg.e9632b27a604e7fadcf19aa9230343b9.jpg

Posted

Er det H7 i både langlys og nærlys?

Det er jeg ganske sikker på at det er. Husk at det er veldig ugunstig med xenon i enslig fjernlyspære pga forsinkelsen.

Dessuten er fjernlyset (mitt) veldig bra til å være standard Halogen. Nærlyset derimot...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...