Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har en 2003 E270 CDI jeg kjøpte i Mars i år. Ser nå at ACoff blinker 5 ganger når jeg prøver å starte AC'en og den starter ikke. AC'en har funket helt greit til nå. Har prøvd å finne måter å få i gang AC'en igjen via MBWorld og Youtube, men det blinker fremdeles i stedet for å starte. Virker som jeg må få etterfyllt freon. Har ingen erfaring med dette. Noen som vet hva dette vil koste å få gjort? Evt. er det enkelt å gjøre selv og hvor får man da tak i freon?

Posted

211 stopper AC når det mangler ca 25% gassmengde. Gass må fylles opp og feilkode må slettes for å få det igang igjen.

Går man inn med stardiagnose kan man aktivere det igjen uten å fylle opp men det anbefales ikke.

Posted

Hei Kristoffer og Rudi. Takker for svaret  :D

Regnet ikke med at dette var noe for en amatør som meg å bryne seg på, hehe. Jeg holder til i Eidsvoll, så jeg går utfra at det skulle gå greit å finne et verksted som kan gjøre det for meg. Så en video på youtube som jeg fulgte og den viser vel info om AC tilstanden:

1. Satte temp på "LO", trykket inn "0" knappen for å stoppe vifta

2. Holdt AC knappen inne til vifta startet opp og displayet viste "00"

3. Trykket temp+ knappen til den viste "07" på venstre side av displayet. Da viste den "04" på høyre side av displayet.

(På videoen viste den "09" på høyre side.

4.Trykket så inn AC knappen som startet vifta igjen.

Prøvde så og starte AC'en igjen, men "ACoff" blinker fremdeles 5 ganger i stedet for å starte. Vet ikke om "04" viser at det er på tide for etterfylling?

Har du noen peiling hva dette vil koste å få gjort på et verksted?

Posted

Bestilte time hos Bertram Bil AS på Ensjø. de har fastpris på 1500,- for AC service/fylling. Ser ut som en grei pris og siden jeg jobber i Oslo, går det greit å bruke dem. Har blitt anbefalt dette verkstedet for service o.l. da de skal være gode på Mercedes  :)

Posted

Det var en god pris. Men vil anta at det er innenfor en viss mengde fylling?

Gass koster ca 1kr pr gram, så vil være stor forskjell på kostpris for verkstedet om det er 500g som må fylles eller om det er 200gram

Posted

Jeg skal poste hva regningen kom på når jeg har fått det gjort. Hvis dette viser seg å være en gunstig pris, kan det jo være greit å tipse andre som er ute i samme ærend  :)

Posted

Hei (Grimstad) er det et verksted som har AC-påfylling for 990,- inkl mva. Jeg måtte fylle mitt anlegg helt opp, og det er rett over 1 kg gass. Tjener nok ikke mye på min bil. Men jeg er veldig fornøyd, og har brukt det verkstedet etterpå til andre ting.

Posted

Vi jobber med en avtale med stjerneservice. En del av avtalen er at vi betaler kun kr.1,- pr. gram gass, ingenting for selve fyllingen.

Posted

Det høres veldig bra ut, Frode  :) Jeg er jo helt ny her på forumet og har antagelig et dumt spørsmål til deg, hva er Stjerneservice?

Posted

Www.google.no :)

Stjerneservice er et firma i Heggedal, spesialisert på salg av deler til Mb, men gjør også klimaservice og utlesing av feilkoder.

Er du medlem her i klubben, så får du rabatt. (Mer om dette kommer).

• 2 weeks later...
Posted

Da har jeg vært hos Bertram Bil og fått refyllt gass til AC'en og det kostet som avtalt 1500,-NKR som avtalt. Men det var litt mer som måtte til for å få AC'en til funke normalt, så de måtte gjøre endel feilsøking. Problemet var at det var for lite trykk til å få systemet til starte. feilen viste seg å være endel feilmedlingskoder som måtte ryddes opp i, da de påvirket trykket. Så, talt kom det hele på 2000,-NKR.

Posted

Da har jeg vært hos Bertram Bil og fått refyllt gass til AC'en og det kostet som avtalt 1500,-NKR som avtalt. Men det var litt mer som måtte til for å få AC'en til funke normalt, så de måtte gjøre endel feilsøking. Problemet var at det var for lite trykk til å få systemet til starte. feilen viste seg å være endel feilmedlingskoder som måtte ryddes opp i, da de påvirket trykket. Så, talt kom det hele på 2000,-NKR.

De sletter man via AC panelet :-)

man bare blar seg igjennom alle sammen og på slutten så er dem borte :-)

Posted

Hei hei. Takker for alle innlegg ifbm tråden jeg startet om AC'en. Jeg nyter AC'en igjen i solvarmen vi fremdeles nyter her på Østlandet  :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...