Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei folkens. først vil jeg nevne at saken gjelder min s124 Mercedes-benz 200te og den har ny brukt motor som ikke er gått mere en ca 250 tusen km å er fra en 91 model 190e og bilen er en 91 model også. Dtet jeg lurer på er at når æ skal starte bilen etter to-tre dager så vil den ikke starte skikkelig altså den tviler litt så starter den, men da har æ en sånn lyd som man får av ventilløfteran  som mangler litt oljefilm under seg for at dem skal fungere etter det æ har fått forklart. Så jeg har prøvd å kjøre litt med bilen i nærheten av hjemmet mitt i tilfelle det skulle skje noe så når æ har parkert bilen så har ikke lyden gitt seg så når den fikk stå å gå litt på tomgang så ga det seg, men så stoppa æ bilen og venta en time å starta den igjen da kom lyden tilbake, men ga seg veldig kjapt og den virker litt urolig på tomgangen også. Så æ lurer fælt ka som er galt for både olje å kjøleveske ser fin ut og avgassan også så hvis noen her har vært borti samme problemet så gi meg svar før æ skrur sundt heile motorrommet for å finne feilen. Så på forhånd takk for hjelpen til dere som svarer med råd å vink. :)

Guest Torkil
Posted

oljetrykksmåleren i bilen kan lyve, skru av oljetrykksgiveren på blokka og få målt oljetrykk ved varm motor og tomgang. bør ligge på minst 1,5 bar

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...