Rolf Åge Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Har en 2004 mod E 270 cdi, den sto stille i litt over ei veke. Då vi starta bile igjen var alt normalt. Kjørte en go time med litt start og stopp, litt bruk av strøm uten at motor gikk (rest funksjon stereo og vindu) Alt virket normalt. Men plutseleg kom bat symbolet og displayet lyste rødt.. Begge bat vart skifta i vinter. So er ikkje dei som er ferdige (har målt og) Kobla på diagnose og leste av feilkoder (Bilde) Sletta kodene, og alt bra. Kjørte testur i dag, alt bra. Tok igjen bilen en times tid seinare, då var bat feilen der igjen.. Nokon som har vert borti lignande? Og har peiling på dette?
FrodeS Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Fyr opp Star Finder på diagnosen din, og finn enheten som påstås å være dårlig.
Rolf Åge Posted August 15, 2013 Author Posted August 15, 2013 Då har eg forska litt på saken.. N82 (batterimodul bak) sender ut signal, men K57/2 (batterirele) får ikkje signal.. Dette har tydligt vis vert et problem før på dinna bilen. Den ledninga som går frå N82-K57/2 skal vere brun/lilla. Men i bilen her var den bytta ut med ei blå som var stripsa utapå ledningsnette.. Grunnen til feilen no er kombinasjon av: Dårligt utført arbeid av siste reparatør. Og vatten. Det sto vatten ca midt oppå det lille batterien.(dreneringa var nesten tett av kablar+ litt blad = tett..)
Sven Håkon Posted August 15, 2013 Posted August 15, 2013 Godt du fant ut av feilen - og godt du fikk ordnet opp i dreneringen, fort gjort at det kommer inn i bilen dersom det tetter seg der..
Rolf Åge Posted August 15, 2013 Author Posted August 15, 2013 Har komt inn litt.. Tok ut i fotbrønn stoffet på passaskjer sida, den var våt.. Er no tørka og i orden. Mykje grubling å feilsøking for å finne feilen..
Harald Nilsen Posted January 22, 2025 Posted January 22, 2025 (edited) Har ett problem med min w211/280/2005 ,alle batteri er fulladet når jeg stikker nøkkel i tenning og vrir om skjer det ingenting,ingen glødelys,ikke klikk på starter engang,å da kommer rødt lys om varsel på batteri..Alle batteri er fulle:/har skiftet gløderele og alle glødeplugger på verksted for ca 1 uke siden... Kan det være batterirele,startrele,tenningslås etc.. Mvh Edited January 22, 2025 by Harald Nilsen
tommern57 Posted January 23, 2025 Posted January 23, 2025 Hører du rattlåsen går av når du setter nøkkelen i tenningslåsen?
Harald Nilsen Posted February 3, 2025 Posted February 3, 2025 Rattlås går av..Virker som når det blir kaldt at bilen nekter å når det er mildvær så blir alt som normalt.. Har skiftet gplugger og rele..Har nå bestilt begge batterier og ny tilhenger kontakt da jeg bare får lys på ene siden av hengeren min,mistenker korrosjon som tapper strøm,da jeg må koble ut batteri hver kveld..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now