Guest Mathisen Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Uff.. igårkveld skulle jeg dra avgårde litt hardt ut av et kryss. Hørte et lite "smell" (som om man slår hånden hardt i bordplata) derettet fløy turtallet opp og jeg stod like stille Bilen går hverken frem eller tilbake uansett gear. virker som om mellom-akslingen fortsatt går rundt (uten at jeg har fått bekreftet dette visuellt) Mistenker drivaksel eller hardy-kopling. Takker for innspill fra de som måtte ha noe å komme med. W124. 230E-88 mod. Aut. (285k på telleren) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Hørtes alvorlig ut... men vist mellomakselen går, så er det endten bakenden eller stikkakslene dessverre. La oss høre hvordan det går da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Siden du har 124 er det høyst sannsynlig en drivaksel som har rustet under en av mansjettene og som røyk tvert av i det du ga gass. Burde være enkelt å sjekke. Kjøp en brukt del hos en hugger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Supert! .. får ta en titt iløpet av helgen hvis anledning og tid byr seg Er det drivakselen, kan du banne på at jeg kjøper den hos høgger`n ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathisen Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Da er det konstantert brudd i drivaksel yttre ledd Merkelig svakhet på en bil som dette må jeg si. Får høre med gutta på "London" om de har noe liggende ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Merkelig svakhet på en bil som dette må jeg si. Det enkleste er å kjøre pent vet du... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Merkelig svakhet på en bil som dette må jeg si. Det enkleste er å kjøre pent vet du... Det er ganske vanlig at disse ryker. De ruster litt, og det er bare et tidsspørsmål før de ryker. Sist uke sto naboen og bytta på sin 230TE. Heldigvis er de enkle både å få tak i og å bytte. Minner meg på at det kanskje er en god idé å sjekke hvordan tilstanden på mine er .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.