Gissmo Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Ved flytting av bilen så døde den bare ut. Når jeg prøver å starte den så virker alt normalt bortsett fra at den ikke starter. Mistenkte at det kunne være lite bensin - så etterfylte 10 liter. Ved ny prøving så skjer det samme, men motor kan tenne litt underveis og lager gjerne et lite boff når tenning slåes av. Nye plugger og fordelerlokk i løpet av siste året. I dag gjorde vi følgende: - Sjekket at bensinpumpe går. Hører den og ved å løsne på bensintilførselen inn på injectionsystemet så kommer det bensin når pumpa går. - alle plugger blei sjekket og pusset. Sjekket også at det var gnist (nr 1) - ved inspeksjon av syl 1 og 2 ved bensintilførselen, så dryppet det bensin inn i dysene når tenning var aktivert, virket normalt. Etterat dette ble gjort så startet bilen og gikk fint i 15 sekunder før den igjen stoppet, virket som om det var tomt for bensin, men igjen sjekket vi at det var bensin trykk inn på systemet. Prøvd også å skru på tenning flere ganger for å "fylle opp" systemet med bensin før vi prøvde, uten noen endring... Noen som har noen ideer eller kan forklare hvordan ett slikt system skal fungere, slik at jeg kan teste ut noe mere? Vet mange har snakket om et relè, men er ikke dette ok siden pumpa går i starten, eller er den en holdefunksjon her? Motoren tenner ikke i det hele tatt, bortsett etter flere runder med starteren, da kan det hende at det tenner. Men det er alt.
Gissmo Posted August 8, 2013 Author Posted August 8, 2013 Har jo gnist? Dessuten så gikk den ok i ca 30sek etterpå.
Guest Gjesten Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Jeg må bli flinkere til å lese alt De kan stå å smelle, starte og begynne å smelle/tenne igjen, men jeg tror nok 30 sek er litt i overkant ja. Når de er knekt kan de svive litt nor den finner hakkene den knakk i for så å hoppe litt igjen.
Gissmo Posted September 7, 2013 Author Posted September 7, 2013 prøvde med nye plugger i dag, ingen nytte. Problemet er definert til at den ikke får bensin. Spruter startgass ned i innsug, men det blir ikke dratt inn? Akkurat som om ikke motoren suger! har sjekket at de to slangene under innsuget og det kommer masse bensin (kun kjørt bensin rett i en flaske) noen ideer?
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 Har du åpnet tenningsreleet og sett om det kan være noe feil der? På 123 så går det ann å koble utenom dette for å sjekke, men vet ikke om det går på din. Det kan kanskje andre svare på
Jøran89 Posted September 7, 2013 Posted September 7, 2013 Har selv en vanskelig 300E, så jeg opprettet denne tråden. http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=47997.msg279009#msg279009
Guest laffen Posted September 12, 2013 Posted September 12, 2013 bytt alt: fordelerlokk, rotor, rotortapp. svakhet på disse bilene. bytter hvert år. sjekk coil også, hadde motstand på 6, så min coil brant opp!
Jørgen F.J Posted September 13, 2013 Posted September 13, 2013 Går den normalt eller går den ujemt når den startet ? vis du har hatt et plastdeksel over kablene til fordeleren kan det være overslag i fordelerlokket. Men om jeg husker rett fra min bil så startet den, men gikk ikke bra på tomgang å døde ut av og til.
Gissmo Posted September 13, 2013 Author Posted September 13, 2013 gikk helt normalt når den startet- plastdekslet er av.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now