Guest stripy Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 hei. noen som har prøvd å godkjenne ettermontert turbo på en w124 td 3l 24v? har montert turbo fra en w210 der manifoil og alt passet fint. lurer bare på om det er noe stress og hvordan man får det godkjent.
Bjørn Vedø Posted August 14, 2013 Posted August 14, 2013 Det er noen som har fått det godkjent med ettermontert turbo på slik motor og lovlig på vei... Men.... Alt koster penger og da er det slik at oppskriften er "classified"... Søk hos BT før du bygger om. Spør heller om tips og utfylling av skjema for ombygging... Du kan også bruke søke-motoren her inne etter konvertering og det er faktisk noen tips der ute... Lykke til...
Guest Fredrik Gundersen Posted August 16, 2013 Posted August 16, 2013 Hei, Har samme motor OM606.910 uten turbo, kunne du forklart mer detaljert hva du gjorde under konverteringen? Hvilke deler ble brukt? Hva måtte gjøres? noen justeringer? Eller satt du bare snurra på og tut og kjør? Bilen min skulle gjerne hatt noe mer drag i bunn.. Må vel ha noe oljeretur og greier også? Turbo har jeg drevet lite med, men er ganske glad i å skru..
Guest stripy Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 har allerede sat snurra på! kjøpte turbo og manifold fra ein w210. olja tok eg fra oljetrykksmåleren satte på eit t-stykke. så lagde eg til med bremserør til turbo. borte eit hul rett over bunnpanna til oljeretur, fekk tak i eit lite 90* bend og ein sånn nippel som ein kan tre slanger nedpå. oljereturen lagde eg til ein sånn nippel med og bruke de orginale retur røra. festa nippelen med stål epoxy. så kobla eg d ilag med in liten slange. kjøpte intercooler og silikonslanger på do88. og satte d ilag. det er ei skrua på baksiden av dieselpumpa, ganske langt oppe så du ser den når du tar av innsugsmanifold. skrudde den ein 3/4 omdreining inn. håper dette hjelper deg!
Guest stripy Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 men bilen kubber når eg ruser den i fri. når jeg går opp til 4000rpm+ og slipper gassen brått så kubber den. lurer på om det er eksos annlegget som er for mye motstand i. lager sånn tilbakeslags lyd i turboen. så skal feilsøke og se hva det kan vere. noen andre som vet noe om det?
Rolf Åge Posted August 18, 2013 Posted August 18, 2013 Trur det er ein lang/vanskelig prosess å få dette godkjent.. Dreiv å funderte på cdi i 124 for ei stud tilbake, men ga opp.. "Største" dieselen i 124 serien er på 147hk. Nm huskar eg ikkje. Å få godkjent meir er vanskelig, men sikkert ikkje umuleg:)
Guest stripy Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 det er jo fleir hester i 3l bensin modellen. og amg utgavene. så det går sikkert an og ta deler fra en amg hvis de mener den henger for dårlig på vegen. har noen venner som har convertert noen volvo 240er. de sendte bare vognkortet til volvo så de kunne føre på ettermontert turbo på merknader i vognkortet. så var de inn til bt og viste bilene. så får prøve og se om eg får det til! takker for svar!
FrodeS Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 har noen venner som har convertert noen volvo 240er. de sendte bare vognkortet til volvo så de kunne føre på ettermontert turbo på merknader i vognkortet. så var de inn til bt og viste bilene. Volvo er ikke Mercedes. På godt og vondt.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now