AndyP Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Får enkelte feilmeldinger på pære i høyre blinklys i speil. Blinklyset virker stort sett som det skal, men jeg regner med at pæra er i ferd med å ta kvelden. Da jeg ringte for å bestille ny, fikk jeg til min store forskrekkelse vite at man må bytte hele speilkåpa (2400 kr), fordi MB har gjort kunststykket å ikke levere pæra som egen del!!! Noen som har vært borti dette problemet tidligere, og har noen ideer om hvordan man kan løse denne utfordringen?
Stjernegrisen Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Vil tro det er fordi det sitter en eller flere dioder i en klump, og tanken er jo at dioder ikke skal byttes, grunnet nærmest evig levealder. Virker derfor litt rart at pæren i speilet er i ferd med å ta kvelden som du sier, en diode (hvis det er denne typen lysbilder i dit speil) virker eller så virker den ikke. Det er sikkert mulig å åpne speilkappen på din bil, å lodde på en eller flere uorginale dioder, og du vil ikke merke noen forskjel om de ikke er originale .
Dani mb Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Det er ikke ledene, men kontakten. Det er en tendens til å samle litt vann og fuktighet etter årene! Enten er kontakten eller ledningen til den... Men det går jo an å kjøpe bare led blinklys Ps! Led kan gå i stykker av og til har jeg hørt.
AndyP Posted August 7, 2013 Author Posted August 7, 2013 BoS mente det var en lampe (begrepet de brukte) inne i speilhuset, men etter nærmere undersøkelse er sannsynligheten stor for at det er dioder/LED. Da skal jeg finne kontaktene og rense/smøre disse. Takk for konstruktive svar
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now