Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en mercedes c180 96 mod, som blir veldig fort varm... går over 80 bare jeg kjører vanlig by kjøring, og hvis jeg står i kø som idag går den nesten opp i 120(alltså nesten at den koker over.) Hva kan jeg gjøre? hva er feil ? funker ikke radiatoren som den skal? jeg har også sett om det er nok vann på den og det er det.. Tips??? på forhånd takk :)

Posted

Hei, har en mercedes c180 96 mod, som blir veldig fort varm... går over 80 bare jeg kjører vanlig by kjøring, og hvis jeg står i kø som idag går den nesten opp i 120(alltså nesten at den koker over.) Hva kan jeg gjøre? hva er feil ? funker ikke radiatoren som den skal? jeg har også sett om det er nok vann på den og det er det.. Tips??? på forhånd takk :)

Hvor gml er frotvæsken ?  dette har ikke bare med hvor mange minus den tåler, men også hvor bra den leder varme.

Og som spurt tidligere her,kobler vifta inn ??

Regner med at den ikke gjør det siden bilen blir så varm..

Posted

Hadde samme problem på min 200 E 1991 mod, Byttet temp.sensor og termostat. Ta av kontakten til temp.sensor og ta en kabel som du tar av isolasjonen på i begge ender og stikk inn i kontakten og sett på tenningen, da skal du høre et klikk og radiatorvifta skal stå fast. Hvis den gjør det er vifta i orden. (dette lærte jeg av gutta på forumet her.)

Posted

Hei, tussen takk for svarene, ja 120 er rett før den koker over, som den har gjort 2 ganger på under 6 mnd... Og nesten igår.. Skal prøve det du sier å se hva som skjer da. Er ikke helt sikker på om vifta slår inn når den blir varm, Mn det kan jg fort finne ut. Tussen takk for hjelpen!:)

Posted

Gjør som Stein skriver, eventuelt kan dette også gjøres med motoren igang. 120 grader

ved flere anledninger kan resultere i gåen toppakning. Normal arbeidstemperatur er

80 - 85 grader.

Posted

Mhm, har n byttet termostat, og fikk beskjed at temp sensor ikke er noe å snakke om på denne motoren... Men at det er en del på vifta som gjør at vifta ikke slår inn når den skal. Jeg kan lette rulle vifta rundt uten noe motstand og er slark. noen tips ? kan dette være riktig? fikk også høre at det kan være noe galt med vannpumpe eller pakning til vannpumpe?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...