fonzie2k Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 Hei, Jeg skal bytte diesel filter på min 220 CDI 2008, men det ser ut til at de klemmene på slangene på filteret er av en spesiell type. Tror det er noe slags "klikk" klemmer. Hvor kan jeg anskaffe riktig tang for å løsne disse? Og, må de byttes? Erfaringer?
fonzie2k Posted August 7, 2013 Author Posted August 7, 2013 Fant denne: http://www.ebay.com/itm/HOSE-CLIP-CLAMP-PLIERS-for-CLIC-and-ClicR-type-TYPES-CLIC-AND-CLICR-/170810795865 Det ligner veldig. Kom også over kopp for å ta av oljefilterlokk (http://www.ebay.com/itm/330975907150?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648)
Beckern Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Det er så vidt jeg vet Click-R clips som er en gjenbrukbar type som Mercedes sier man må bytte hver gang. Mener Biltema har tang for dette men kjøp heller rustfrie skrueklemmer på samme sted for 30kr. Sjekk at enden på slangene er hele, evt kutt av en liten bit og sett på nye klemmer. Jeg er litt allergisk mot click klemmer etter å ha hatt de på MC, Italiensk MC. Gjett hva som til slutt skjer med så godt som alle sammen?
fonzie2k Posted August 7, 2013 Author Posted August 7, 2013 Jeg kan se for meg at låsemekanismen på klipsene til slutt ikke holder, og slanger begynner å løsne. Dette kan jo ha en sammenheng med at Mercedes vil ha dem byttet, da låsen slites for hver gang de åpnes og lukkes
Beckern Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Jeg har ingen grunn til å tro at Mercedes sine clips ikke holder. Alt tyder på at de gjør det og at de tåler gjenbruk. For meg føltes det bare tryggere. Pluss at slangeklemmene alt var byttet ut med skruklemmer fra tidligere (350k km). Jeg satt på nye rustfrrie skruklemmer og er fornøyd med det. Nå skal vel dette byttes igjen i Sverige så får vi se hva de gjør med det der.
fonzie2k Posted August 8, 2013 Author Posted August 8, 2013 Jeg endte opp med å erstatte disse klipsene med rustfrie slangeklemmer fra Biltema. Sitter som støpt og ingen lekasje
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now